Fixat och trixat ännu mera...

Min lilla shoppingrunda som även innebar ett besök på bibblan för att låna Nicci French  - Var är min dotter?, avslutades med ett besök på jobbet.

Ja det är så det är, inte ens när jag är ledig kan jag hålla mej därifrån... =)) Men vad tusan, jag var ju i Bengtsfors så!!

Fick träffa dom nya praktikanterna och sen snacka med chefen om mitt schema för augusti. Jag vill ju jobba så mycket som möjligt för att få ihop lite pengar men jag vill ju ändå vara ledig tillräckligt mycket för att hinna flytta INNAN skolan börjar....!!!!
Men det ska nog funka nu... Ska nästan jobba heltid framåt i tre veckor eller vad det nu blev...
Gött med lite pengar så att man kanske inte behöver börja att bygga på det där jäkla csn-lånet med en gång...!
Hu!!

Var inne på CSNs hemsida häromdagen och kollade lite. Hittade ett ställe där man kunde räkna ut hur mycket man skulle få i skuld efter man var klar...
Med 20 veckor per termin i fyra terminer skulle jag efter avslutade studier ha ett lån på nästan 100 000 kronor!!!
Och om jag då skulle betala tillbaka ca 500:- i månaden så skulle det ta mej 17 år (!!!!) att betala tillbaka hela skulden!!
Det avskräckte mej från att leva på fullt studiestöd+lån!! Kommer nog lägga mej på kanske 4-4500 kronor i månaden eller nått... MAX!! Och fixa ett helgjobb eller kvällsjobb eller nått...

Imorrn kommer mammas kusin från Canada äntligen till oss!! Det ska bli kul att träffa henne!!
Och så ska jag jobba i två dagar, och sen ska jag till SKARA!!!
Och kolla på min LÄGENHET!!!!

Weeiii!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0