För dom som är intresserade...

Igår byggde min brorsa och jag ihop min dator!!
Eller rättare sagt, min brorsa byggde och jag satt bredvid och höll upp lampan för honom och frågade vad allting var för något...
Och påpekade att "moderkortet ser ju faktiskt ut som en storstad i miniatyr"...
Gud vilken fantasi man kan ha ibland...

Så här blev det iallafall...
Moderkortet ASUS (miniNewYork) är på plats.
                                   Det var mycket större än jag trodde. Jag trodde typ 5x5 cm eller nått men det tog ju upp halva
                                   chassit nästan...
Och RAM-minne (1GB) är inte så dumt att ha... 
                                   För dom som inte vet, Ramminnena är dom smala gröna grejerna som sitter högst upp      
                                   i vänstra hörnet på moderkortet...
Och en hårddisk är också ganska så bra att ha (320GB; kommer aldrig bli full...)
En sån där DVDgrej... Heter väl DVD+-RW om man ska vara duktig...
                                   Men jag anser mej inte vara duktig så jag kallar det för DVDgrej iallafall =P
Och sist men, inte minst. Jo faktiskt minst. Processorn. PYTTELITEN!! typ 3x3 cm, jag trodde
                                   att den skulle vara som en liten fabrik eller nått men det var ju bara en pytteliten grej... Fläkten
                                   som hör till den gör ju att det ser lite större ut dock... hehe
Sen kopplades brorsan alla sladdar dit dom skulle. Jag fattade nada som vanligt när det
                                   handlar om sladdar... Jag vet vad en antennsladd är och vad en scartkontakt är. Där slutar
                                   mina kunskaper ungefär... =P

Och sen var datorn färdig. Skärmen ihopkopplad till datorn, musen inkopplad och tangentbordet inkopplat. Superbra!
Nu är det bara mitt kära lilla Windows XP som fattas... Tror att jag har det imorrn... Hoppas på det iallafall...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0