Vad är detta, släpkärra, lägenhet och helt slut...

Det är nått skumt med blogg.se, iallafall så var det det igår.
När jag loggade in så tar det en evighet att komma in. Sen när man truycker på "Nytt Inlägg" så börjar den att ladda och sen kommer en av de mest irriterande sidorna på Internet. "Websidan kan inte visas"

Så igårkväll gav jag upp och bestämde mig för att skriva ner det på papper och föra in det i bloggen när den bestämt sig för att funka igen...
Och nu har den ju gjort det så här kommer min gårdag...

Igår fick jag en ny erfarenhet; att köra med släpkärra efter bilen, och en stor jäkel var det också!!
Anledningen? jo, för närvarande jobbar jag i Årjäng och igår skulle jag köra den en del dressiner till Bengtsfors igen. Så Christer kopplade på släpet igår morse och sen körde jag iväg...
Det var inte så svårt faktiskt, och under dagen så lastade jag på alla sex dressinerna på släpet alldeles själv, förutom när jag skulle lyfta på den sista för då kom det några snälla dressinåkare och hjälpte mej. =))
Men inte det heller tyckte jag var speciellt svårt eller tungt. Dom väger ju ändå 60 kg!!
Jag kanske hade en stark dag =) Och jag klarade mej nästan utan skador. Förutom när lillfingret fastnade mellan dressinen och släpets golv... Då blev den en liten vacker hudskada som har blvit plåsterprydd.... Ajj..

Och igår ringde jag till ett fastighetsföretag också, och dom hade en ledig lägenhet till mej!!!
Så nu ska jag snart ner och kolla på den.. =) Jippie!! Gött om det blir fixat.

Senare på dagen när jag kommit hem vet jag inte riktigt vad som hände..
Jag kom hem och åt ett par mackor, sen blev jag huuuuur trött som helst!!
Hade lätt kunnat somna sittande vi matbordet... =S
Så jag gick och tog en dusch och en gick jag ocgh la mej i sängen och somnade som en stock!!
den där dressinlyftningen blev nog för mycket för mej iallafall, även fast det inte kändes just då...

I skrivande stund, (förmiddagen kl 10) satt jag i soffan i Årjäng. Det ösregnade och åskade jättemycket!! Vilket innebar att det fanns inte speciellt mycket att göra...
Och det kom inte mycket folk heller... 2 dressiner uthyrda på hela dagen... =(

Tänkte jag skulle ta en tupplur eller nått, men det är inte så bra att sova på arbetstid.... Så det blev en kopp te, ett par mackor och fortsatt läsning i boken En Dyrbar Gåva av Danielle Steele.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0