Ny vecka, nya äventyr... =)

Ännu en måndag har kommit och gått.
Men det var en väldigt bra måndag faktiskt. =)

Det kom två nya praktikanter idag. Den ena hamnade hos mig i turismdelen och den andra hamnade hos Christer i fixa-dressiner-och-sånt delen... Hehe.
Sen så kom det en kvinna också som ska jobba nu när Jörgen är sjukskriven. Tror att hon ska jobba där sen också men jag är lite osäker på det hela...

Har iallafall pratat nästan hela dagen för att lära praktikanten och kvinnan hur det funkar uppe på kontoret med bokningar, kunder, statistik, kassan och så vidare...
Så idag skulle jag vilja kalla min befattning dressinuthyrare/praktikhandledare/it-tekniker.
It-tekniker? Jo det var en ganska rolig story faktiskt.. Kan väl ta mig lite tid att berätta den innan jag går och lägger mej... =)
Det finns en inloggningssida på banverket som lokföraren använder för att få ut några papper som behövs... fråga mej inget om det för det vet jag inget om...
Iallafall så fungerade inte den sidan, vi testade på en annan dator och det funkade inte där heller. Båda datorerna hade Internet Explorer 7 så jag tänkte att det kanske var nån bugg där... eftersom det finns en tredje dator där det är IE6 och där funkade sidan...
Efter att jag kollat runt lite och msn:at med brorsan kom jag på det.
YAHOO toolbar/GOOGLE toolbar
Av någon anledning blockerade dessa "underbara" toolbararna denna sidan utan att berätta det på nått sätt... så efter lite avinstallerande av dessa så funkade sidan igen =)
Lite stolt över att jag kom på det alldeles själv... =DD

Och som min brorsa sa: Toolbarar är bara gjorda för en enda sak. Att avinstalleras.
Och det är så sant så sant.
Är det nått konstigt som krånglar på internet så testa att avinstallera eventuell toolbar så kan jag nästan lova att det kommer funka sen... =))

resterande delen av dagen avslutades med att maiiiiiia kom upp en sväng. vi käkade var sin glass och snackade lite. sen när jag kommit hem så kom hon upp med ett par filmer hon lånat av mej..
Eftersom jag har hur många som helst.... =P
Och sen pratade vi lite, käkade lite nektariner, vindruvor, och oliver och kollade på The Perfect Man.
Den filmen är jättegullig tycker jag... =)

Och nu är klockan 00.15 vilket betyder sovdags, eftersom jag änna ska upp klockan sju igen för mer jobb imorrn...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0