Mors Dag!!

Idag har vi firat mamsen =))
Det blev dock ingen frukost på sängen, för det var ingen som ville gå upp så tidigt. Så det blev elvakaffe med smörgåsar å bullar å kakor och tårta. Mums!!
Lite presenter fick hon också.

Sen tog vi alla småvägar som finns i Dalsland och hamnade tillslut i Färjelanda, där vi åt MorsDagsMat på Dytorps Gestgifveri. Eller hur det nu stavas...
Förrätt: Sill och laxbuffe! MUMS vad gott. Senapssill o sill i nån gräddilsliknande sås, och rökt lax med hovmästarsås och kokt lax. Och ägghalvor med räkor på.
Varmrätt: Wienerschnitzel med svampsås och pommes chateu. Mums mums!! Älskar schnitzel.
Efterrätt: Jordgubbsgräddtårta och kaffe.

Gud så mätt man kan bli alltså, under tiden vi åt kändes det inte som att det var så mycket mat men det kändes efteråt... Har knappt ätit nånting sen dess.


 Sammanfattning av igår. Jodå jag kom hem till slut. Vid halv fyra!! Skulle ha varit hemma vid ett egentligen... men men... jag tackar inte nej till lönen. Man kan ju inte direkt säga till folk som är på väg från Göteborg att "nä ni kan inte få någon dressin så sent för jag slutar kl 12." (dom ville komma klockan två)
Så jag satt snällt och väntade på dem. När klockan var två så ringde dom och sa att dom va försenade.... TREKVART!!! Då blev jag lite.... "suck".... men jag väntade. Sen så kom dom, betalade för sin dressin och så informerade jag dom och släppte iväg dom.

Så jag hoppas att dom hade en trevlig tur. Fint väder var det ju iallafall.
6,5 timmas lön första dagen är bra =)))

Och imorrn är det back to work igen. Rätt gött faktiskt... Fast lite jobbigt att bara haft en dag ledigt, men det kanske blir fullhelg nästa helg. Då kanske man till och med skulle kunna ta en sväng till Göteborg själv.
Nu har man ju lön så att man kan shoppa lite och lite annat också förhoppningsvis... Den där underbara klänningen med smock på H&M kanske??
Får fråga om jag ska jobba till helgen eller inte... det är säkert nån skolklass som ska ut igen... Ajja...
Det löser sig nog..

Vill ha!!

I won't hesitate no more,
no more, it cannot wait i'm yours

Well open up your mind and see like me
open up your plans and damn you're free
look into your heart and you'll find love love love
listen to the music at the moment maybe sing with me
Ah, la peaceful melody
It's your god forsaken right to be loved loved loved loved Loved

So, i won't hesitate no more,
no more, it cannot wait i'm sure
there's no need to complicate our time is short
this is our fate, i'm yours


Jason Mraz - I'm yours


Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0