Tillbaka!!

Nu är jag tillbaka igen efter en helg full av äventyr, haha!!

Åkte ju söderut i fredags för att hälsa på sommarjobbet!! Riktigt skoj!
Kom dit strax innan elva och hade med mej lite kaffebröd, och just då fanns det inga patienter inbokade så vi satte oss i lunchrummet och fikade allihopa!
Pratade lite om hur jag ska jobba.
Jag ska jobba mellan den andra juni och den tjugofemte juli på lite olika scheman. SKa bli hur skoj som helst!
PÅ eftermiddagen hade jag inget inplanerat och hade ingen lust att åka ner till Skara och sätta mej i en tom lägenhet så jag stannade kvar och hjälpte dom lite under eftermiddagen!! Roligt roligt!!

Men tillslut så fick jag ju pallra mig ut i bilen och köra ner till Skara iallafall.
Satt i den tomma ekande lägenheten och åt lite och läste lite... Tog en sväng till ICA bara för att få röra på mig...

På lördagen sen så var det innebandy klockan 2! Roligt! Har inte spelat innebandy på en månad så det var verkligen efterlängtat!
Sen vid femtiden gick jag till grannen och där några tjejer gjorde sig i ordning, så jag hade med mej sminkväskan och sminkade mej där istället för hemma!
Sen gick vi till en förfest och fick i oss lite vin =)
Vid halv sju fick vi skjuts till kårhuset där Trandansen skulle gå av stapeln!
Så himla kul!!! Det var längesen jag hade så roligt!

Maten serverades.
Förrätt: Italiensk tunnbrödsrulle (mozzarella, tomat och spenatfyllning) med en öl till.
Varmrätt: Apelsingratinerad lax med ugnsbakade rotfrukter och en creme fraiche sås. Med vin till.
Efterrätt: Chokladmousse med grädde och hallon. Serverades med en kaffe och en kaffesnaps.

Mycket vin, mycket mat, mycket skratt! Snapsvisor, tal och "bordsskålar" om vart annat!
Jag har verkligen längtat efter Skarafolket!!

Sen började festen. Ett liveband som spelade en massa olika covers, jätteduktiga!!
Om sångaren var snygg på riktigt eller bara fyllesnygg ska jag låta vara osagt.
Dansade och dansade natten lång! (nästan)
Gick hem, haltandes strax innan ett. Hade ju inte gått i högklackat på evigheter så jag lyckades naturligtvis få en jättestor blåsa under foten... Suck...
Somnade så gott som man bara kan göra efter en massa vin...

Vaknade på söndag förmiddag pigg som en lärka.
Senare på dagen åkte jag och några kompisar ut till Hornborgasjön och kollade på den "riktiga" Trandansen.
Väldigt fint och ljudligt!
Sen åkte vi till Falköping och gick in på falbygdens Ost och köpte lite ost och Enebärsdricka! Gott!! Älskar ost!!

Efter det så började jag packa en massa grejer från lägenheten och släpade ut i bilen. Bilen vart helt full till slut.
Och vid sex så åkte jag hemåt igen!
Såå tråkigt att köra bil... Varför måste det vara 17 mil från Skara och hem??

Jaja.. Hem kom jag iallafall! =)

Nu ska jag käka lite mat och sen ska jag få tummen ur och packa ur bilen och sen om regnet slutar falla så ska jag tvätta bilen lite och kanske sätta på sommardäcken.
Har ju tagit två påsklovsdagar denna veckan så jag är ledig idag och imorgon! Härligt!
Men på onsdag börjar allvaret igen, och det ska bli kul det också =))

Undrar hur många som orkade läsa såhär långt... =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0