Tisdag!

Till slut fungerar blogg.se igen.. Vet inte hur många gånger jag försökt logga in och blivit mött av "websidan kan inte visas".. grr...
Har massor att skriva om nu... (om jag kommer ihåg allt)

Färjestad
Det var kul så länge det varade och jag fick se tre fantastiska hemmamatcher mot Frölunda =)
Tyvärr så lyckades ju Linköping besegra dem i fyra matcher och tar därför den efterlängtade finalplatsen ifrån vargarna. (Gud det låter ju som en reporter eller nått, jaja)
Nu får vi hoppas på nästa säsong 08/09! Då vill guldet skutta tillbaka till Färjestad, jag har ju till och med köpt en supporterhalsduk som kommer bli flitigt använd!

Helgen
Gjorde typ ingenting. Slappade framför tvn och tog en cykeltur till konsum och handlade lite mat...
På söndagen var jag ute med Morgan igen och tog lite kort på honom! Världens sötaste lilla kisse!!
Han fick bestämma vart vi skulle gå och det blev upp på "berget" och så travade vi runt där en stund...
Skönt med frisk luft! Man behövde ju inte ens ha jacka på sig! En tjocktröja räckte gott och väl!
254564-152
Så här söt kan jag vara om jag vill!!

254564-154
Och en bäck måste man hoppa över också... Mjau vad mycket vatten.

254564-153
Nånting luktade intressant inne i skogen...

Praktiken
Förra veckan och denna veckan har blivit lite mer intensiva än de första veckorna och det är JÄTTEROLIGT!! Det har dessutom varit en hel del intresanta fall och jag har fått göra mer och mer.
Jag har lagt bandage på några ben, bara stödbandage med bomull och gasbinda, men ändå. Bandage som bandage. Det var kul iaf! =)
Igår kom det in en stackars ettårig häst som hade fått en så kallad Bulbprolaps. Det betyder att ögat gått sönder och det som är inuti ögat rinner ut. Lite läskigt för den stackars hästen. Efter lite smärtstillande och antibiotika opererade vi henne idag. Ögat var tvunget att tas bort. Det var första gången jag såg en "ögonamputation" eller vad man nu ska kalla det, och det var väldigt intressant! Trodde inte att det var så krångligt som det visade sig vara. Definitivt värt de 6-7000 dom det kostar ungefär.
Känner att jag får mer och mer ansvar och mer och mer förtroende på praktiken nu och det är skönt. Man vill ju inte gå där i tio veckor och känna sig ivägen!
På torsdag och fredag är jag ledig för då ska hela Sveriges ATG-folk till Aten på klinikkonferens *avis* så jag ska ta tillfället i akt och åka ner och hälsa på TD där jag ska jobba i sommar. Ska prata lite med chefen och kanske bestämma lite schema och sånt. Kan vara skönt att ha till de första veckorna iallafall =)
Kanske ska ha med lite kaffebröd, det brukar som gilla =) Fast det är ingen som dricker kaffe, men ändå =)

Trandansen.
På lördag är det Trandansen, en sittning (finmiddag med kavajkod) nere på skolan i Skara så dit ska jag under helgen. Se till så att lägenheten inte brunnit upp och att det inte ligger konstiga räkningar som adressändringen inte skickat vidare hem.
Ska bli skoj. Köpte en jättesöt liten klänning på Gina Tricot igår som jag ska ha på mej. =))

Packa.
Nu måste jag packa. Eftersom jag är ledig från torsdag denna veckan t.o.m tisdag nästa vecka måste jag ta med mej en del grejer. Har för mycket grejer i kylskåpet till exempel.
Och jag måste packa ner luftmadrassen annars har jag ingenstans att sova i Skara i helgen!
Hehe kul. 2-3 nätter på luftmadrass... =(

Vi hörs!!


Kommentarer
linda

Ja, både Frölunda och Färjestaden ute...
illa...
men men ...stegjagningen fortsätter och nästa vecka ökar vi stegen..

2008-04-02 @ 20:38:52
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0