Skolan.

Nu sitter jag i skolan. Vi har precis haft en heldag med anestesi från nio imorse tills för ungefär en halvtimme sen.
Gissa om man är mör i huvudet nu!!
Benzodiazepiner och analgetika och alfatvåagonister och allt möjligt som flyger runt i huvudet!!
Men "roligt" är det! Och intressant som bara den.
Förstår att det är många som har detta som favoritinriktning när man börjar jobba.
Det finns inga sanningar (nästan) och alltid nått nytt att lära sig när nya läkemedel kommer ut =)

Vid fem ska skidresegruppen ha möte och dela ut stugorna. Ska bli skoj! Känns som det verkligen är på gång nu!
Det är iofs en och en halv månad kvar. Men tiden går fort. (Ibland lite för fort)

Ska försöka sätta mej och skriva inledningen till mitt examensarbete nu. Var ju på möte med handledaren igår så nu har jag det friskt i minnet hur jag har tänkt mig det hela.
Lite jobbigt egentligen. För när jag sitter ner och funderar på hur jag vill ha det så vet jag exakt hur det ska se ut i huvudet, men det är nästan helt omöjligt att få ner på papper... Helskumt...

Men nu har jag ju pratat om det så nu kommer det nog gå lättare... Annars får jag väl sitta i soffan och diskutera med Morgan och se vad han tycker ikväll... Han har ju så mycket att tillföra i ämnet menar jag =))

Ses!
(Ikväll är det House!! =)) <3


Kommentarer
Sigrid

Hihi det är inte lika intressant som det låter :D



2 dl strösocker

2 dl sirap

4 msk kakao

100g smör



blandas och kokas upp, låt koka i ca 2 minuter



3 dl havergryn

2 dl cornflakes



blandas med resten och klickas sedan upp i ca 20 muffinsformar! Låt stå svalt, ät och njut!

2008-12-04 @ 12:36:35
URL: http://sigrids.blogg.se/
Alexandra

Hallå du!

Självklart måste vi kunna det utantill. Det är liksom grunden i röntgen. Det är jätteroligt, men lite komplicerat. Mycket att hålla reda på. Anatomi, strålning och olika ställningar för att få bästa bild.

Hur är det annars med dig. längesen ju=)

2008-12-04 @ 17:28:56
URL: http://triquetra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0