21/2

Då har man kommit hem från dagens andra långpromenad då!
Riktigt skönt, fast nu på kvällen har det börjat blåsa och duggregna, så glasögonen vart alldeles prickiga när jag kom hem. Brukar ju ha linser, men är man ledig hela dagen så är ju det onödigt.. hehe

Idag har det blivit plugg plugg plugg. Och alldeles strax ska jag äta lite middag, det ska bli gott.
Dessutom är jag så himla kaffesugen så det får nog bli lite sånt med!

På sista långpromenaden tog jag en sväng bort till Coop (typ på andra sidan stan) och där köpte jag bland annat en blandsats till Pannacotta. Enkelt och smidigt. Kanske inte så nyttigt, men om jag tycker att det gått bra på tentan imorgon så ska jag lyxa till det lite till kvällen.
Räkor, majonäs och pannacotta hehe!! Vilken combo...

Det var konstigt efter pluggandet i eftermiddag. Jag halvlåg i sängen och läste i Människans fysiologi lite slött, och helt plötsligt blev jag jättetrött så jag blev tvungen att ta en tupplur. Dessutom tyckte Morgan också att en tupplur var en väldigt bra ide så vi tupplurade tillsammans. =) Myskatten!! *älskar*

Ikväll är det Du är vad du äter och Babsan med stort B ska vara med... Eller med stor mage kanske Anna Skipper tycker mest... Men han/hon är ju rolig iallafall så det ska bli kul att se.
Sen blir det peptalk eller nått sånt, gå igenom anteckningar och allt sånt igen och sen gå i säng tidigt så att man är pigg och glad imorgonbitti... Kanske till och med ska förbereda frukosten?

Måste bara berätta en sak till innan jag går och äter middag. På min första promenad idag såg jag ett jättegulligt hus! Det var ljuslila med mörklila knutar!! Sådana hus ska man inte visa för en tjej som älskar lila (jag)!! Det kan bli farligt när jag skaffar hus. haha!!
Det ännu roligare är att på den gatan såg det ut ungefär så här: Lila hus, Grönt hus, Rosa hus, Gult hus, Vitt hus, Tegelhus... Det kändes nästan som jag hamnat i Pippi Långstrump eller minibyn på Astrid Lindgrens Värld eller nått sånt!! Hur gulligt som helst!!

Dagens steg måste jag ju skriva också! Dom är nog ganska klara nu. 10834!!
Helt utan hjälp från sporter eller aerobicspass =) Bara mina egna ben på asfalt.
(Det värsta är att jag tror att jag håller på att få svavsår också... =S  )


Kommentarer
Linda

Vad du kämpat på idag..både med stegen och "pluggningen"
Håller tummarna för dig i morgon!
Pannacotta, finns det i färdigt puler?...

Listan ligger inne nu!

2008-02-21 @ 22:06:36
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Linda

Håller tummarna!!!

Berätta om det var gott eller inte...

Lycka till!

2008-02-22 @ 09:35:07
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0