Dagen!!

Idag har vi haft en föreläsning i strålskydd av en kille från Statens Strålskyddsinstitut. Den var riktigt intressant tycker jag och man förstod verkligen vad han pratade om och han förklarade allt jättebra. Suverän föreläsare.
Sen hade vi 1½ timma lunch. Ovanligt lång lunch, men iallafall.
Sen på eftermiddagen var det övningar som gällde.
Först var det en gubbe som visade en röntgenapparat för oss, den hade touchscreen och var väldigt high-tech och sådär... Men jag vet inte ja... jag gillar nog bättre de vanliga manövreringsborden tror jag...
Sen hade vi tandröntgenövning. Vi fick röntga tänderna på ett hundkranie och använda olika exponeringstider och sånt och se lite hur bilden ändrades när man röntgade på "fel" sätt, dvs fel exponeringstid och för långt avstånd från filmen och sådär... Och så fick vi röntga en clementin också... hehe... men när man röntgade den uppifrån så såg man jättebra det där hålrummet som är i mitten av alla klyftorna... =)) skoj.
Sen var sista övningen ultraljud. Vi kollade urinblåsa, lever, mjälte, njurar, magsäck och tarmar på två hundar. Och så kollade vi urinblåsan på en tamråtta!
Tamråttan var hur söt som helst!! Och väldigt tam =)) han klättrade runt på allas axlar och ner i tröjorna och allting... Hur charmig som helst! Jag blev nästan helt kär och har fått ett sånt där "åh-vad-roligt-att-ha-en-egen-råtta"-ryck.

Men så kom jag på att den som nog blir gladast är Morgan... Jaga råttor genom hela lägenheten... Då la jag ner skaffa-råtta-idén. Men nån gång så kanske =)

Gick ut och handlade lite. Lite godis att ha på resan upp till fjällen imorrn natt och lite cider att ha nån annan dag.
Tog ut lite pengar också, som jag hoppas klara mej på under resan. Har lite på kortet också men det vore skönt att klara sig med bara kontanterna...
4 dagar äta lunch ute alla dagar... kanske köpa nått, men troligen inte, på afterskiin. Borde väl klara mej med 600:- eller??? Hoppas det iallafall!! Jag vill och borde inte göra åt mer pengar...

Nu har jag iallafall kommit hem och är hungrig som en varg så jag ska nog försöka få i mej nått att äta innan jag kolar... om jag inte ska vänta en stund till och kanske köpa en pizza sen?? Det är ju gott...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0