Morgan och lista

Pratade med mamma i telefonen förut och Morgan var i samma rum så nu har jag iallafall hört honom jama lite!! Jag saknar hans jam även fast han gör mig vansinnig ibland!!
Kommer krama och pussa på honom jättemycket när vi ses om åtta dagar!! =)

Måste koppla av lite innan jag går och sover så här kommer en "liten" lista, det var ju ett tag sen...


1. Var hittade du den här listan?
Googlade lite.

2. Var är dina föräldrar födda?
I Sverige, olika delar av Dalsland närmare bestämt
3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Miljardär, ett monopolliknande spel... =)

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Hmm, vet inte riktigt, är så sällan på restaurang. Men Wictoria inne på torget gör jättegoda pizzor!

5. När badade du i en pool senast?
Pool, det var jättelängesen, typ ett år sen.

6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Nja... julpjäserna i mellanstadiet typ... Jag är ingen teaterapa direkt tyvärr... Håller mej till suffleringen helst =)

7. Hur många barn vill du ha?
Två tre stycken förhoppningsvis.

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Sliskig dansbandmusik och musik där man inte hör vad dom sjunger och Güntermusik.

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Valet?? Det är väl jättelångt till nästa val? Jaja, jag röstar ju inte höger iallafall!!!

10. Vad har du för TV-kanaler?
Har jättekoll... 1:an, 2:an, 3:an, 4:an, 5:an, 6:an, MTV, 4+ och lite konstiga kanaler...

11. Har du åkt moped någon gång?
Ja, typ en gång eller nått när jag åkte med min brorsa för typ 10 år sen... Jag tog körkort istället för att köra moped.

12. Har du busringt någon gång?
Nej det tror jag inte, har haft telefonfobi så länge jag kan minnas.

13. Har du fått felparkeringsböter?
Nepp!! Än så länge är jag besparad det!! Inga böter alls om jag ska skryta =))

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Hmm. Om någon erbjuder mig 10 miljoner kronor för att göra det skulle jag kanske överväga det, inte annars.
15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Alicante i Spanien.
16. Har du en egen trädgård?
Ja hemma har jag det... Eller egen och egen, mina föräldrars är den väl tekniskt sett.
17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Tecknat, tecknat, tecknat. Vet inte... kommer inte ihåg vad som finns...

18. Kan du alla orden i nationalsången?
Kan de flesta... Men långt ifrån alla.

19. Badkar eller duschkabin?
Badkar!! Älskar att ta långa varma bad och läsa en bok samtidigt!! Nästan så att jag har lust att göra det nu... men jag måste nog sova istället... Får bada efter skidresan =)

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
ARN!! Såg den på juldagen! Den var jättebra tycker jag!

21. Favoritpizza?
Jamaica, det vill säga pizza med skinka, champinjoner och räkor. Gärna kebabsås också.

22. Chips eller popcorn?
Chips... popcorn är tråkigt i lägden och så fastnar det in tänderna också!
23. Vilken färg på läppstift använder du?
Använder inte läppstift. Det enda som hamnar på mina läppar är Försvarets hudsalva =)

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Öh va?!! Varför skulle man göra det?!

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej. Om inte luciakandidat räknas som samma sak...

26. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin!

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Anna och Linda, mina klasskamrater åt köttfärspaj på Ann & Annas.

28. Favoritchoklad?
Marabou mörk choklad med mint i.

29. När röstade du senast?
Senaste valet...

30. När åt du en hemodlad tomat sist?
I somras. Mammas tomater är jättegoda!

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Ja!! En vandringspokal iallafall =))

32. Är du bra på matlagning?
Jajjamensan. En del blir väldigt mumsigt faktiskt! Och allt är ätbart än så länge!

33. Klarar du att tanka själv?
Japp det kan jag det med! Vilken självgående kvinna va!! Fast jag har ingen lust att tanka längre... Så j*vla dyrt!

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nepp. Har funderat på både Orbitrek och Magic Bullet och den där elektriska magprylen. Men som föregående fråga: Så j*vla dyrt.

35. Pepsi eller Coca Cola?
Coca cola LIGHT

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Ja. När jag praktiserade som djursjukvårdare så hade vi "uniform" eller alla hade iallafall likadana arbetskläder...

37. Vad var det senaste du handlade?
Kycklingfileér, en vitlök och äpplen.

38. Har du kräkts offentligt?
Nej det har jag inte. Inte vad jag kan minnas iallafall... 

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Först hitta den sanna kärleken som råkar vara mångmiljardär.. Nej skämt åsido. Hellre kärlek än pengar.

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Ja kanske. Iallafall attraktion vid första ögonblicket.

41. Har du ringt något betalnummer?
Nja... inte mer än Melodifestivalen nån gång och Idol kanske. 

42. Kan man vara vän med sitt ex?
Jag kan det iallafall =) Lite skumt kan det ju vara men det funkar... Fast man kanske inte ska vara "bästa kompisar"

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Jag hämtade pappa på sjukhuset för knappt ett år sedan... Besök var nog evigheter sen...

44. Hade du mycket hår som liten bebis?
Det kommer jag inte ihåg... Men jag har en "stighelmerkrull" på ett kort iallafall =))

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Jag har inget mobilsvar, alldeles för dyrt att lyssna av dem. Speciellt som folk nästan aldrig lämnar meddelanden heller utan lyssnar på ens intalade meddelande och sedan lägger på... Irriterande. Vill dom nått får dom ringa igen eller skicka ett sms.

46. Vad har du i din väska?
Allt! Plånbok, nycklar, mobil, huvudvärkstabletter, "tjejgrejer", skolböcker, pennor, kalender...

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Brukar läsa en stund innan jag somnar. Och i vanliga fall krama katten litegrann =)

48. Vad är du tacksam för idag?
Jag är tacksam för att jag har fått bra kompisar här nere i Skara och att vi ska åka på skidresa om ganska exakt två dygn.
Jag är tacksam för min familj och mina katter och alla mina andra kompisar som inte finns i Skara...
Jag är tacksam för mitt senaste framsteg... =Än så länge lite hemligt eftersom folk har fördomar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0