Första dagen!

Japp, idag har jag jobbat första dagen som Djursjukvårdare på Trestads Djurklinik.
Bara sommarvikarie, men riktigt stolt över att det på min namnskylt står "djursjukvårdare". =))
*löjligt glad*

Blev kastad in i arbetet direkt. Hjälpa till på operation, dra upp medicin i sprutor, spruta kissar.
ID-tatuera kissar och lite sånt.
På eftermiddagen var det ganska lungt. Hjälpte till att röntga en katt. Lite enklare än att röntga häst!
Istället för "stå så, lite mer däråt, lite mer så" så var det bara "lägg ner katten - sikta-skjut"
Piece of cake! Synd bara att dom inte har digitalröntgen där, det är sååå mycket smidigare!
Men dom har digitalröntgen på tandröntgen, och det var enormt smidigt! En platta i munnen och sen är det bara att sikta och skjuta hur mycket man vill tills man får en bra bild.
(Djurägaren betalar bara för bilderna som används)

Imorgon blir det långdag. Jag jobbar på olika scheman nu under sommaren, och denna veckan ska jag jobba till 19 imorgon och vara ledig på fredag. Synd bara att fredagen redan är en röd dag... =)
Men det blir nog bra till slut ändå. Jag vill ju tjäna pengar!!

Ska dessutom boka tid till katterna att kolla tänderna.
Morgan har fått lite tandsten, och matte är dålig på att borsta tänderna på honom... Djursjukvårdare är inte perfekta dom heller.
Bullen var nere förra året och fick 6 tänder utdragna, och nu verkar det som en till skulle behöva bort, och lite tandsten har det blivit på honom också. Tandborstning är inte aktuellt på honom, man får knappt titta i munnen på honom...

Nu ska jag nog ta en liten prommis i friska luften. Har haft ont i huvudet hela dagen, och varken vatten, Alvedon eller kaffe har hjälpt... =( Skumt... Och jag har säkert druckit 6-7 stora glas...
Kanske ska be någon koppla dropp på mej??


Nu är det tydligen dags att släppa på bloggflytten på resten av bloggarna. Ska testa det, men det verkar ju ha tagit lite tid för en del, så jag passar på att varna att jag kanske försvinner en stund, beroende på hur lång tid det tar...

kramis!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0