"Hemma"

Har kommit hem för en liten stund sen.
Idag jobbade jag bara till 12, men eftersom bussarna går så konstigt på lunchen så bestämde jag mig för att äta lunch på jobbet. Då har man ju dessutom sällskap =))

Sen åkte jag hem och tog en sväng förbi apoteket och passade på att köpa den där "Sunkissed lotion". Får väl se om den är någe bra, hoppas det iallafall... Jag kan bli hur brun som helst på ryggen, men benen är vinterbleka året om... =(

Igår jobbade jag till sju, vaccinationskväll med drop-in. Säkert 20 vaccinationer minst... Skönt att det är så pass mycket folk som faktiskt har vett att ha sina djur vaccinerade!
Men det är ju nästan så att jag skäms själv... Min gammelkatt är ju faktiskt inte vaccinerad... Oops...
Men å andra sidan så är han 16 år och har varit ovaccinerad hela sitt liv.
Dessutom är ju faktiskt vaccinerna inte hundraprocentiga heller... Bara att symptomen förminskas utifall att djuret skulle bli sjukt.

Idag har jag fått ta ett blodprov också. Tog ett igår på en katt också. Det är skojjigt. Det gäller bara att få in rutin.
Raka, tvätta, stasa, stick. Lila röret, vända, blåa röret, vända, vita röret. Släpp stasen, ut med nålen, plåstra om.
Mycket att hålla reda på... =) Men de två proverna jag har tagit har iallafall varit bra djur med lagom långsamt droppande blod... Det värsta är ju med djur som knappt behöver nån stas utan att det sprutar blod för fullt... det är lite jobbigt att träffa rören då...

Jaja, imorrn jobbar jag också bara till tolv. Det är skönt det!!
Har ju lite lust att gå ut och sätta mej i solen egentligen, men tyvärr så är det ju så himla blåsigt överallt...
Tråkigt...
Får öppna fönstrena och sätta mig i soffan så får jag lite frisk luft iallafall... =)
Nu är det bara två dygn tills jag får träffa mina gullekatter igen!!! Och nästa vecka ska Morgan följa med mej till Trollhättan!!! <3<3<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0