Skalad!!

Min Morgan-kisse är en persernånting.
Han har nästan fått perserpälsen. Tjock och varm är den iallafall.
Så när sommaren var varm bestämde jag mig för att Morgan skulle slippa lida av värmen.
Så jag klippte honom!

Har tyvärr inte fått några bra bilder på det än. Bara mobilbilder. Men håll tillgodo så länge =)

FÖRE
None

EFTER



Jag tycker han är jättesöt som lejon!!!
Men alla andra tycker synd om honom, speciellt eftersom vädret bestämde sig för att bli kallt och regnigt efter att jag klippte honom... =)

Men detta är faktiskt en bra metod för katter som lider av värmen på sommaren.
Först klippte jag Morgan med en mycket fintandad rakmaskin, eftersom katter har väldigt tunn och känslig hud som är lätt att klippa sönder om man till exempel använder en vanlig sax. Det ska va en "frisör-rakmaskin".
Förra veckan hade jag dessutom Morgan hos veterinären, så då klippte jag honom lite noggrannare på magen och runt benen och sådär, för det är lite svårt om inte katten ligger drypstill... =)

Lejonklippning kallas det eftersom man behåller kragen så att det ser ut som en stor man.
Dessutom behåller man pälsen på svansen och på benen. Jag behöll från hasen/armbågen och nedåt. Det beror ju på hur mycket pudel dom ska se ut =))

Lycka till!


Kommentarer
Linda

Läckert!! :D Har du inte bilder när han står upp? :o)

2008-06-25 @ 21:30:06
URL: http://lindakarlstrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0