Vikten av ID-märkning.

Varje dag hör jag om katter och hundar som är bortsprungna.
I bästa fall kommer dom tillbaka. I värsta fall gör dom inte det.

Har du haft ett djur som försvunnit? Det har jag.
Jag vet hur hemskt det är att gå och vänta och vänta i flera veckor och hoppas att djuret ska komma tillbaks.
I mitt fall hade jag tur. Katten hade "bara" varit instängd, men iallafall lyckats äta en del.
Men smutsig och utsvulten var han iallafall.

Med en ID-märkning på ditt djur ökar chansen att du får tillbaka djuret!
En tatuering i örat syns tydligt, och folk vet att djur kan ha tatueringar.
Chip är också bra, eftersom de inte bleks eller försvinner i svart hud som en tatuering kan göra.
Däremot måste man ha tillgång till en chipläsare. Det har alla djurkliniker och i bästa fall även poliserna.

Märk ditt djur! Det kostar inte många pengar att öka chansen att få tillbaka din älskling!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0