11 mars

Så nu har man jobbat i två hela dagar.
Känns lite konstigt att jobba hela dagarna, men det är verkligen roligt!!
Ser så många vackra hästar så det är nästan inte sant!
Personalen är jättetrevlig också, har redan lärt mig alla namnen och det är skönt... Då behöver man inte se dum ut när någon säger "Kan nu hämta NN??"

Idag hände det inget större... En kastrering som var intressant. Kul att jämföra hur dom gör på ATG i Skara och i Karlstad. Inte riktigt samma sätt. Men summan av kardemumman är ju samma och tur är väl det! =)
En besiktning var det också. Kan ju berätta att en hästbesiktning tar bra mycket längre tid än en besiktning av kattungar... Större djur längre tid kanske?

Har gjort iordning mitt schema idag också.
Kommer jobba alla dagar 8-17 förutom dagar innan röd dag då vi jobbar 8-13.
Alla röda dagar är jag ledig och så har jag spridit ut mitt påsklov till enskilda dagar istället. Skönt att få ett par långhelger...

Efter jobbet tog jag en sväng genom Norrstrand och kollade lite. Hittade ett apotek, folktandvården, ett konsum, ett ica och något bad- och idrottshus. Undrar om man kan träna där.. Det skulle vara jättesmidigt att kunna åka in och träna direkt efter jobbet.
Har tyvärr inte hittat nån optiker än, måste ha mer linsvätska snart... Men i värsta fall kan jag ju köpa det på apoteket, lite dyrare där dock... =(
Fast då måste jag äta något på eftermiddagen annars dör jag nog nästan...

Nu ska jag ta en liten promenix förbi närbutiken... Med ett litet kylskåp tar sakerna slut snabbt...
Köpte ett femtonpack ägg och dom är nästan slut redan... =S Eller inte slut, men halvslut iaf.

Vi höres!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0