Idag onsdag.

Denna dagen har verkligen gått hur fort som helst!

Låg och snoozade i sängen så länge som möjligt, vilket gjorde att jag inte hann äta frukost... Men men. Tog med ett par kokta ägg till jobbet iallafall om jag skulle bli hungrig innan lunch.
Men det hann jag aldrig bli.
På förmiddagen blev två hingstar valacker och vips så var hela förmiddagen slut. Klockan var 12 och det var lunch.

Som vanligt går lunchrasten onaturligt fort... Hur kommer det sig egentligen att en lunchtimme kan gå så fort?

Efter lunch kom det in ett föl som skulle få plasma, så där fastnade man ganska länge.
Föl är ju så himla söta så det finns inte mycket att göra än att titta på dem =)
Detta fölet är dessutom väldigt långbent, jag vet inte om alla föl är såna kanske... Gulligt!
Efter fölet blev det helt tvärt om. En avlivning.
Jag visste dock inte om det först, så jag missade själva inledningen på avlivningen, men efteråt skulle hästen obduceras lite. Dom skulle iallafall kolla tarmarna på den. Så det var jag med och kollade på.
Riktigt riktigt intressant!! Man tror inte att det är så himla mycket tarmar i en häst... Hur får allt annat plats??

Så efter en liten stund blev klockan fem. Jag hade skrivit "simma!" i min almenacka, så det var bara att köra till Sundsta badhus och ta en simtur.
En timma simning blev det, och sedan gick jag med tunga steg ner i en bassäng med varmare vatten och strechade lite.

Så nu är jag hemma igen, jag äta lite mat och dricka lite kaffe, sen ska jag slänga mej i sängen och kanske packa lite grejer som ska med hem över påsk!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0