Karlstad.

Japp då är flytten klar.
Jag är officiellt en Karlstad-bo de närmaste 11 veckorna. =)

Jag har flyttat in med hjälp av mamma och pappa och nu är jag och mamma och katten inne på mitt 18-kvadrats rum. Mamma ska sova över hos mig för att ta tåget till Stockholm imorrn bitti.
Vilken bra tajming va?!
Morgan var lite orolig i början, det är ju ett nytt ställe. Men när han hade fått springa runt och kolla och nosa lite så verkade det som rummet fick godkänt. Just nu ligger han dock under sängen och kurar. Tror jag iallafall, han kanske ligger i garderoben också.

Rummet då. Som sagt så är det 18 kvadrat. Lika stort som mitt rum hemma hos mamma o pappa!!
Toaletten är rätt bra, dusch med draperi. Ett enormt handfat och spegel och ett underskåp.
i rummet är det en kokvrå. En diskho, lite avställningsplats (väldigt lite) och två plattor. Micro ingår i rummet!! Coolt va?! Slapp släpa med den från Skara... än så länge...
Har bara ett fönster, som tyvärr är utan fönsterbräda så det är lite tråkigt för Morgan. Men jag har ställt skrivbordet vid fönstret så han kan sitta på det och kika ut...

Tv och sånt är ComHem, väldigt bra eftersom jag hade ComHem i Skara också, så det var bara att flytta det.  Skönt att kunna se alla kanaler från 1-6 mm...

Vi åt kvällsmat förut efter att vi tagit bilen till mataffärn, en väldigt liten Coop Nära. Lite halvdåligt sortiment tyckte jag, men det duger! Jag får hitta någon mer affär i närheten, eller iallafall på väg hem från jobbet.
Med den lilla kylen jag har så kan jag ju ändå inte handla så mycket... Har ett normalstort kylskåp, med ett frysfack högst upp. Fick plats med min kyckling och några påsar med olika frysta grönsaker, men mer var det inte...

Så nu ska jag sätta mej i sängen och kolla på slutet av Legally Blonde 2. Reese är ju rätt kul =)

Godnatt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0