Påskafton!!

Det är sjukt mycket snö ute! Och med maten man äter och musten man dricker känns det mer som det är julafton, fast fel pynt är framme... Helskumt...

Vid lunch var jag och mamma nere på affärn och handlade lite...
Sen satte jag igång att göra äggost, men det går inge bra...
Den vill inte skära sig överhuvudtaget trots att jag gjorde exakt som det stod i receptet...
Nu har mamma hällt i lite mer ättika så kanske den börjar skära sig någon gång...
Annars vet jag inte vad jag ska göra...
Hopplösa äggost... Någon som lyckats med äggost nån gång??

Ikväll verkar det som jag ska till bion och sälja biljetter till Operan som sänds ifrån Metropolitan ikväll.
Tristan och Isolde ska det bli. Hade varit kul att se den, men den är 5 timmar och 10 minuter lång!!
Och dessutom är det avgörande hockeymatch ikväll som jag ska tvinga mej att se även om nerverna inte riktigt klarar av det!! Vem vet, det kanske går bra ändå!!! =))

Tjing!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0