VårRuset!

Nu har jag kommit hem efter att ha sprungit VårRuset i Karlstad!
Och hur stolt är jag inte över mej själv???
HUR STOLT SOM HELST!!

5 km på 41 minuter. En förbättring jämfört med förra året då det tog 50-nånting minuter. =))
En del steg var dock tunga, men jag löste det med intervaller.
Joggade tills jag blev alldeles för trött och sen gick jag så att jag skulle få in lite nytt syre i musklerna och få väck mjölksyran och sen joggade jag på igen.
Totalt sett blev det nog kanske 65% jogging och 35% gå snabbt.
Sackade ner lite på slutet dock...
Dom första 2 km tog 15 minuter. Nästa 2 km tog 20 minuter. Och sista kilometern gick bra igen, den tog bara 6 minuter, trots att jag var trött. Men man blir ju alltid bättre på slutet!

Dom hade dessutom tre roliga skyltar som det stod folk och hejade på vid.
Första skylten, 400 m kvar: "Tänk på hur skönt det kommer kännas när du är i mål"
Andra skylten: "Nu är det bara 150 kalorier kvar till mål"
Tredje skylten, 50 m kvar: "Nu kan du inte sluta springa"
Och av dom skyltarna får man ju såklart ännu bättre kämparanda och springer på så bra man kan! =)) Det var nog därför min sista kilometer gick så bra =))

Väl i mål mådde jag lite konstigt... Men jag tog nog i liiiite lite för hårt den sista biten... Sprang ju faktiskt 400 m i sträck, och det var längre än mina vanliga intervaller.
Men jag fick den vackra VårRuset2008-medaljen och en kasse med lite smakprover och sånt!
På nummerlappen sitter det ju dessutom en kupong för att hämta ut en Dafgård-rätt.
Så det gjorde jag och sen cyklade jag hem och nu sitter jag här och skriver om VårRuset!
Trött i benen, men o så STOLT!! =))
Dafgården står i micron och snart ska jag äta... Åt lite lite innan loppet, så jag får ta igen det nu...


Till alla er som ska springa VårRuset! LYCKA TILL!!
TÄNK PÅ HUR SKÖNT DET ÄR EFTERÅT.
TÄNK PÅ VAD STOLT DU KAN VARA ÖVER DIG SJÄLV EFTER ATT DU KLARAT AV 5 KILOMETER.
TÄNK PÅ VAD KUL DET BLIR ÅRET EFTER, NÄR DU KAN KÄMPA FÖR ATT SLÅ FÖRRA ÅRETS TID. =)

OCH SIST MEN INTE MINST.
Tänk på hur j*kla skönt det är med en lång varm dusch och en god natts sömn efteråt!! Hihi!

Ha en trevlig kväll allihopa!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0