På G.

Nu är jag på G igen!

Igår var det sittning och sittningsbandy som stod på schemat!
Sov så länge jag kunde, sen klockan ett började bandyn.
Kul var det, men jag kände mej inte speciellt peppad så det gick inte så bra, men bandy är bandy! <3
Och efter det var det bastutime! Lite extra roligt igår eftersom många av dom som gick ut i våras var tillbaka för sittningen! Så det var mycket roligt folk i bastun!

Sen var det dags att dra sig hem och göra sig fin.
Flätade håret för att få tjusiga lockar, drog på strumpbyxor och klänningen. Sminkade mig, valde ut smycken.
Och till slut släpppte jag ut håret och hade i en massa hårsprej så att lockarna skulle hålla sig!
Lyckades dessutom glömma bort kameran, så jag har inga bevis på hur bra det blev!! =(

Strax innan sex cyklade jag ner till kåren. Fatta vad konstigt det känns att sitta på en cykel och vara hur finklädd som helst... Man borde liksom åka limo eller nått =))
Kom dit och träffade lite roligt folk! Fick en välkomstdrink och pratade med lite folk.
Sen var det dags för förrätten. Grovt bröd med ädelost och lingonsylt. Hade nog varit jättegott om man tyckte om ädelost... Jag tyckte det smakade mer spya än nånting annat...
Tacogratäng med sallad till varmrätt! Jättegott!!
Kladdkakemuffins med frosting och blåbär till efterrätt! Gottigotti!

Till slut var det så klart dags för dansgolvet! Med Liveband!! Jätteduktiga var dom, fast lite segt i starten. Men sen kom både dom och dansarna igång! Roligt roligt!!
Stod på dansgolvet typ hela kvällen förutom några pauser ute på trappan. Det är ju bara där man får lite syre! =)
Stannade kvar till ett och sen vinglade jag hem med cykeln som stöd =)

Kom hem, sminkade av mig och somnade nästan direkt jag la mej ner i sängen!!
Så himla trött och såå ont i fötterna!!
MEN! Jag längtar redan till nästa sittning!! =)))

Idag sov jag till så nära tio jag kunde, sen hade jag tvättid.
Släpade ner tvättkorgen och tre kassar med tvätt! =) Jättebra och enkla maskiner och det gick så smidigt så jag hade nått att göra nästan hela tiden!
Det fanns en mangel också som jag till och med fattade hur den funkade så nu har jag manglade sängkläder!

Nu måste jag bara komma mej för med att få in alla grejerna i skåpen igen! Det är ju det som är tråkigast..

Hade tänkt mej få en promenad idag också, men jag blev så trött, så jag får nöja mej med innebandyn som är imorrn eftermiddag istället =)

Trevlig kväll allihopa!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0