Idol-analys!

Idag blir det min första idolanalys (och kanske sista också).
Kanske mest för att jag vill spy galla över en person, men vi får se vad det blir.

SCHLAGERTEMA

Robin B - Vindarna viskar mitt namn
Härlig röst, men lite konstigt daller här och där. Bra på höjden också!
Vilken blick!! <3

Sepideh - Främling
Tråkigt låtval. Men jag tycker man får höra ganska mycket av HUR hon kan sjunga. Tycker det är härligt när hon kan sjunga högt och starkt och att det låter bra. Tyckte dock det lät lite murrigt innemellanåt.

Kevin - Lyssna till ditt hjärta
Han sjunger bättre på svenska än han pratar!!
Ser ut som vilken popstjärna som helst!!

Alice - Min kärlek
Älskar hennes röst!!! Skulle vilja ha lite längre toner i slutet på stroferna.

Johan - Jonny Rocker
Honom kommer jag aldrig gilla. Skriker ju så det skär i öronen!!
Är dock "bättre" än förra veckan.
Men snälla, kom tillbaka efter målbrottet, eller lär dig sjunga normalt!
(Dessutom tycker jag inte att Magnus Uggla är schlager nånstans)
Juryn: Allvarligt?

Robin E - Michelangelo
(Han är ju så söt! Hihi!)
Alldeles studsigt. But what's up with the american accent?? haha
Gôrbra röst annars! Bra på höjden också.

Anna - Stad i ljus
(Tråååklåt) Håller med om det där med Cher-röst, man tror inte riktigt att det är det som ska komma ut ur henne.
Vibratot, eller vad det nu är, låter lite för mycket som osäkerhetsdaller tycker ja... Är det inte det, så tycker jag det är för mycket vibrato. Jag gillar raka, rena toner.

Lars - Det börjar verka kärlek bannemig
Shit, det ser ju ut som han fastnad i 70-talet eller nått!?
Har tyckt han är rätt charmig annars, men idag är han bara konstig....
Hyfsat bra röst, men låter mest tråkigt...

Dom jag tror kommer hänga löst är:
Sepideh, tyvärr.
Johan, hoppas hoppas hoppas!!
Lars, sorry. Eller kanske Anna.

Men vem åker hem?
Jag vet vem jag vill ska åka hem, och jag vet vem jag tror åker hem.
Korrekt svenska?!?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0