2 "roliga" grejer.

Den första grejen är rolig på riktigt, den andra grejen är rolig/intressant med lite varning för äckelpäckel.

Grej 1.
I förmiddags låg Morgan och sov i fönstret när jag satt vid datorn och jobbade.
Helt plötsligt ser jag i ögonvrån hur han vaknar plötsligt och fräser!!
Så katter drömmer tydligen också såna drömmar där dom plötsligt är klarvakna men fortfarande lite kvar i drömmen.
(Peter: Så nu har jag bevisat det där med adrenalinchocksuppvakning, hihi =)) )


Grej 2.
Varning, om du är lättäcklad av blod och sånt, läs inte vidare. Detta är bara intressant ur djursjukvårdarvinkel... (och möjligen veterinärvinkel också... blablabla)
Idag jobbade jag ju kväll, och vi fick in en XXX med lite problem, såg konstigt ut på röntgen.
Buköppning gjordes för att ta bort eventuell pyo, men det visade sig vara en stor tumör i vagina.
Helskum såg den ut, men veterinären lyckades få ut den och förhoppningsvis klarar sig XXX bra efter detta.
(Operationen hade lite Alien-känsla, du vet som när det "föds" en alien genom att den skär sig ut ur magen på folk. Tumören såg dessutom ut lite som en alien...)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0