Åsså annandan.

Snipp snapp snut så var julen slut.
Julaftonsfirandet hos moster är avklarat.
Juldagsfirandet hemma är avklarat.
Det mesta av maten är uppäten.
Alla klapparna är utdelade och öppnade.
Fick massor med bra saker!

Och för en gångs skull ska jag vara duktig och skriva allt jag fått.
- 300:- från moster
- En stekgryta
- Ett paket med dagcreme, nattcreme och ögoncreme från L'Oreal
- En cd-spelare med lösa högtalare
- 2010 kattalmanacka
- En rulle disktrasor :)
- Spisplattelock med kissar på
- En röd jättemjuk tröja
- En Trisslott med 25:- vinst på!

Katuppdatering: Bullen är livrädd för O'Malley och håller sig undan så långt ifrån honom det bara går. Han har i princip legat i mammas säng och sovit de senaste dagarna.
O'Malley får bo på toaletten nattetid så att man slipper honom.
På ett sätt ångrar jag att jag skaffade O'Malley, det är så jobbigt när han inte kommer överens med varken Bullen eller Morgan egentligen.
Morgan har ju dock satt sig lite i respekt, men inte tillräckligt. O'Malley testar hela tiden om det går att vinna lite ranghöjd.
O'Malley skulle nog egentligen behöva vara ensamkatt. För människor älskar han.
Samtidigt tänker jag att jag inte vill ge upp honom redan, litegrann med tanke på pengarna jag lagt ner på honom i samband med ögonproblemen... Suck, jag vet inte alls hur jag ska göra.
Och det värsta är ju att när han inte kommer överens med Bullen och Morgan så kommer jag på mig själv med att inte tycka om honom.
För några veckor sedan såg jag på honom som världens gosigaste katt. Just nu är han bara jobbig, elak, störig, överjävligt envis och helt omöjlig att lära nånting.
Och jag tycker inte om när jag är sån. Inte mot en katt!
När jag kommer tillbaks till Karlstad igen så blir det Feliway i lägenheten. Sen får jag fortsätta därifrån och hoppas på att det blir bättre.
Blir det inte bättre så har jag en katt till salu... Kastrerad och friskförklarad i ögat. Jättemysig så länge han är enda katten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0