Melodifestivalen.

Här kommer min lilla analys eller vad tusan man ska kalla det...
Jag har inte läst nått innan om denna omgången, så det ska bli intressant att se hur kvällens program är...

Agnes -  Love love love.
Guldig paljettoverall? Nej tack.
Som vanligt älskar jag hennes röst. Låten är lite så där, men kommer gilla den när jag hört den några gånger.
Och refrängen lär man sej ju! Fast jag skulle vilja ha ännu lite mer FART i den!

Star Pilots - Higher
Hehe okej... En blandning mellan Backstreet Boys, N'Sync och E-type.
Men låten är rätt intressant, skönt tempo, en bra danslåt.

Susanne Alvengren - Du är älskad där du går
Nää. Tråååååkig.

Anna Salin & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly
Lite småtråkig men ändå lite bra på nått sätt... Känns dock som vilken Melodifestivalballad som helst...

Thorleifs - Sweet kissin' in the moonlight
Dansband, vad mer kan man säga?

Sarah Dawn Finer - Moving on
Den va fin tycker jag. En mysig låt eller vad man ska säga.
Men klänningen va lite läskig...

Next 3 - Esta noche
Här tror man att man ska få en mysig låt på spanska, och så får man rap/pop/nånting?? Uäck!

Malena Ernman - La Viox
Me like Malena! Inte för att jag fattar vad hon sjunger, men tempoopera gillar jag!! =)


Jag tror på detta...

Till Final
Agnes och Malena

Andra chansen
Star Pilots och Sarah



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0