Skidresan!!

Förresten, jag har ju kommit hem från skidresan nu också så jag får ju göra en liten redogörelse för den!!

SÖNDAG
Vi åkte vid midnatt, försökte sova så mycket som möjligt på bussen men det gick sådär...
Kom upp vid halv åtta, packade ur bussen, bytte om till skidkläder, hyrde pjäxor och hoppade ut i backen!

MÅNDAG
Uppe tidigt, ut i backen. AfterSki, Bastu, Fest

TISDAG
Tog sovmorgon, ut i backen. Lite AfterSki. Skippade bastun. Fest

ONSDAG
Tog ännu längre sovmorgon för jag hade inget liftkort idag. Kollade på pulkarace. SLUare vann!! Weii!! Lite AfterSki. Bastu och Superfesten! Förfest i våran stuga och helkväll på puben!

TORSDAG
Upp tidigt för att städa. Åker från Vemdalen klockan 10. Lunchar i Vansbro. Hemma i Skara strax efter 18.

Har varit väldigt skoj på skidresan! Tyvärr var det lite dåligt väder. Väldigt mulet och ganska mycket snöfall med dålig sikt som följd. Dessutom blåste det sjukt mycket. Stormvarningar ibland till och med, så högst uppe på topparna blåste det isvindar och det var hyfsat plågsamt att sitta i liftarna. Men vad gör man inte för att åka ner i en bra backe?

Backkvalite? Hyfsat. Bäst på morgonen såklart. Massor med is under snön, så när det blåst ett tag var det bara is på väldigt stora områden. Då är det inte lika roligt att åka skidor... Här och där var det en hel del snövallar också, så det var lite ryckigt när man först åkte på is, sen in i en snövall och ut på is igen... Men jag ramlade inte i en enda backe!
Däremot lyckades jag ramla ett par tre gånger från stillastående när jag stod neranför en backe och väntade på kompisarna.

Har bott i en stuga för åtta personer. En småländska, två hallänningar, två dalslänningar och tre gotlännigar. Lite blandade dialekter om man säger så, hihi! =)
Det var en väldigt trevlig lägenhet vi hade, med bastu och allt! =) Enda nackdelen var att den låg högst uppe i en ganska brant typ 700 m lång backe. Den var riktigt jobbig att gå uppför med packning och skidor och pjäxor och grejer... Men bra motion har man ju fått iallafall!!

Roliga fester och ganska bra coverband som spelade på AfterSkin och på kvällarna. Tyvärr har dom som sköter ljudet väldigt dålig koll på vilken ljudnivå som är lagom, vilket gör att när bandet spelar blir man i princip döv en stund efter dom tystnat. Tyvärr något man inte märker om man är tillräckligt full... Farligt farligt.

Lite tråkigt att åka hem, men med tanke på hur mina ben känns just nu så var det nog alldeles lagom med tre dagars liftkort. Har just nu träningsvärk i låren och är väldigt öm på framsidan av båda smalbenen. Troligen benhinnorna som är påverkade av pjäxorna... Slalompjäxor är ju inte världens skönaste. Speciellt inte när man har för feta vader för att kunna ha såna där pjäxor med fyra spännen... För dom är tajtare än pjäxor med tre spännen och om dom ska passa så blir det för stort nere i foten, sa han på uthyrningen. Så jag fick lita på honom och nöja mej med ett par hemska tre-spännen-pjäxor...

I bussen hem läste jag ungefär halva boken om Eragon. Den är väldigt bra. Tyckte den var rörig i början, men det är ju för att den innehåller en massa naturbeskrivningar och kartbeskrivningar och så som Sagan om Ringen, så när man väl kommit in i den är den jättebra. Nu ska jag sätta mej och fortsätta läsa lite och i kväll ska jag bort och kolla på när Damlaget spelar mot Nykroppa tror jag..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0