En liten uppdatering...

Med tanke på att jag inte skrivit sedan i tisdags tyckte jag det var dags för en liten uppdatering.
Anledningen till att jag inte uppdaterat är att jag suttit i bilen sen i tisdags ungefär.
Kanske inte helt sant, men nästan.

ONSDAG
En sväng till Göteborg på jobbintervju!! Berättar inte än vilket ställe det var på, det kommer fram senare.
Hade ställt in mig på att behöva åka själv eftersom pappa hade ett möte han skulle på, men så avbokade han sig från det mötet och följde med mig!! (Som chaufför)
Vi tog det säkra före det osäkra och dubbelkollade enirokartan och startade GPSen när vi startade och hittade stället på första försöket.
Intervjun gick bra. Jag tyckte att dom var jättetrevliga där och själva lokalerna är också fina. Det är egentligen ganska stort, men på något sätt kändes det ändå hemtrevligt och mysigt. Sånt gillar jag.
Idag ringde dessutom personalansvarig till mig och meddelade att dom också hade tyckt att det var en bra intervju, och att dom vill träffa mig igen senare!!
Jag hoppas hoppas att det kommer lösa sig nu! =) Jobb i Göteborg! Det trodde jag inte för två år sedan! Och inte ens för ett år sedan om jag ska vara helt ärlig!!

Efter intervjun åkte jag och pappa ut till IKEA. Är man i Göteborg kan man ju inte missa att åka in dit! Så det blev lite saker handlade.
Sen var det hemfärd igen, och resten av kvällen försvann i ett trött töcken. En jobbintervju är tydligen väldigt uttröttande!

TORSDAG
Även igår var det dags för en långfärd med bilen. Denna gången till Skara för att besikta lägenheten.
Så vi åkte ner lite extra tidigt, fikade inne i stan och åkte sen upp till lägenheten och städade lite extra.
Så blev klockan 13.30 och tiden för min besiktning. Tror ni det kom nån? Nej...
Strax efter 13.30 ringde det från huvudkontoret, tjejen som jobbade där berättade att han som skulle besikta hade blivit sjuk och hade glömt meddela mig detta. Trist att det blev så... En onödig (DYR!) bilresa till Skara är ju inte direkt något man suktar efter om man inte behöver det.
Så jag lämnade iallafall nycklarna i lägenheten och dom skulle fixa besiktningen själva. Förhoppningsvis/troligtvis finns det inget att klaga på från deras sida, och om det finns det hoppas jag att dom har tillräckligt dåligt samvete så att dom fixar det själva istället för att ringa mig.

FREDAG
IDAG!! Idag har det inte hänt så mycket. Var en sväng uppe i Bengtsfors och hängde en blomsterbukett runt mitt kusinbarn Tina som tog studenten från Hotell och Restaurangprogrammet! Grattis grattis!
Sen åkte jag hem igen och spenderade hela eftermiddagen med att vika, skruva och spika ihop några av dom grejer som vi köpte på IKEA.
Och rita/skriva på återvinningslådor. Så nu har vi en jättetjusig återvinningsstapel i köket där jag ritat återvinningssymbolen på och skrivit (med hjälp av schabloner gjorda i Word) vad som ska ligga i lådorna! =)
Nu har vi haft fredagsmys med familjen. Kyckling, Cole Slaw och Vin. Kunde inte bli bättre!!

Nu ska jag gå och sova!!
Knappt två dagar kvar här nu, sen blir det Trollhättan för hela slanten några veckor!!

Ses!! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0