Första arbetsdagen!

Måste ju så klart berätta om min första arbetsdag innan jag stuper i säng!

Före arbetsdagen började var jag faktiskt så duktig att jag tog en promenad i det fina vädret! Soligt och jättevarmt var det när jag gick omkring i Trollhättan och kikade efter billiga parkeringsplatser... =)

Sen gick jag runt i lägenheten och väntade på att få åka, till slut orkade jag inte vänta längre, och åkte iväg en kvart tidigare än vad jag behövde...

Kom dit, fick ett skåp och letade fram arbetskläder. Hälsade på alla i personalen (och glömde bort en massa namn direkt).
Sen drog det igång. Jag var med på några behandlingar och fick göra en hotspot själv. Hotspots har jag ju ganska stor erfarenhet av så det var ingen match direkt. Förutom att den var enorm, pälsen var tätare än tätast och klippmaskinerna inte i toppskick. Men det var "roligt" att få göra något själv!
Så fortsatte dagen, jag kommer denna veckan mest att gå bredvid för att lära mig rutiner och var alla grejer finns och sånt.
Shit vad rörig jag kommer känna mej ett tag. Var finns det? Var finns det? Hur gör du då?
Men sån är man ju när man är ny!

Jag fick iallafall stolt bära upp min Djursjukvårdarebrosch och min sjuksköterskeklocka, så jag kände mig riktigt proffsig!! Nu längtar jag bara efter att ta lite blodprov och kanske lägga en och annan kanyl också! Och på torsdag ska jag lära mig receptionen.

Dessutom har det bara tagit en dag, och jag har redan lärt mig det nya dataprogrammet ganska bra! DET trodde jag inte! Men det var inte alls speciellt svårt.

Nu ska jag fylla på mitt stackars uttorkade blodomlopp med lite vatten, och sen är det sängen som hägrar.
JAG ÄR TRÖÖÖÖÖÖTT!!!!


Kommentarer
Sabina

Hej! Vet inte om du fortfarande använder den här bloggen effektivt men jag tänkte jag gör ett försök. :) Jag och min kompis ska söka Skara nu till hösten och har massor med frågor om utbildningen och hur det är att bo där och så. Vi undrar om du skulle vara villig att besvara några av våra frågor? Vi vore evigt tacksamma. I så fall kan du skicka ett svar till min mail [email protected]. :) Tacksam för svar// Sabina & Pia

2010-03-07 @ 12:26:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0