Kattens matvanor.

Att utekatter fångar råttor är ett faktum. Och nu har jag fått se exakt varför Bullens torr- och blötfoder konsumption har sjunkigt drastiskt.
Häromdagen kom han och jamade som en galning utanför dörren, och på altanen satt han med en ENORM råtta i munnen!
Och idag hände precis samma sak, fast denna råttan var lite mindre.
Många beröm och klappar fick han! =)

Första gången satt jag och kollade på när han åt upp råttan (jag vet jag är ganska störd), men det var riktigt intressant!
Och äntligen kan jag ärligt säga att katter som inte har så många tänder kvar inte har några problem med att fånga, döda och käka upp råttor!

Så nu har Morgan båda matskålarna nästan för sig själv. Tur för honom det lilla matvraket.
Men smart är han. Han tigger alltid mat av den som precis kom hem... För dom andra vet ju om att han redan fått mat sjuttifemton gånger... :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0