2 dygn kvar...

På fredag smäller det. Den hemskaste hemskaste tentan på två år.
Usch jag lider bara jag tänker på den.

Imorgon är "som tur är" föreläsningen inställd eftersom föreläsaren blev sjuk, och på torsdag är det planerad inläsningsdag, så det är två dygn med plugg som jag har framför mig.

Det första jag ska göra (eller rättare sagt inte ska göra) imorrn är att låta datorn vara avstängd.
Det "enda" som behöver pluggas på till tentan finns i föreläsningsanteckningar och böcker, så datorn har ingen anledning att stå på. Och om jag ska lyckas koncentrera mig på plugget så måste jag nog nästan dra ur kontakten och gömma den.
Eller möjligtvis lämna den till nån utav grannarna och säga att dom absolut inte får ge mig sladden förrän på fredag eftermiddag hur mycket jag än bönar och ber.
Det kommer ju naturligtvis inte att hända, eftersom jag är alldeles för feg för att ta kontakt med mina grannar.

Ska alldeles snart gå och lägga mej i sängen med tandanteckningarna och läsa dom innan jag somnar.
Imorrn vaknar jag förhoppningsvis hyfsat tidigt och kommer igång ordentligt.

Imorrn är det dessutom innebandy som jag ska försöka ta mig iväg på. Har ju missat/skippat tre gånger nu på grund av skolarbete.
Igår körde jag dock ett magerygg-program alldeles på egen hand. Det gick ganska bra faktiskt. Har lite träningsvärk i magen idag iallafall... Fast jag måste nog skriva upp hur många upprepningar jag ska göra på varje övning, annars blir det lätt att "oj nu blev det jobbigt, fast jag bara gjort fem övningar, jaja jag ger mig..."

Idag lagade jag Moussaka också. Än så länge ligger den bara i matlådor, så jag får rapportera senare om den blev god eller inte. Den såg ganska god ut iallafall.. =)
Ett tips bara. Försök inte steka 800 gram köttfärs i en normalstor stekpanna, det får helt enkelt inte plats. Eller jo, det får plats, men det finns inte plats att röra om, utan allt faller ut på spisen... Suck...

Hörs efter tentan på fredag!!

(Om jag inte får nått JÄTTEVIKTIGT att rapportera så att jag måste sätta på datorn. Typ som om Färjestad vinner första finalmatchen imorrn!!)
Kolla Kanal 9. Har för mig att nedsläppet var 19.30.


Kommentarer
Marica

Lycka till på tentan! Det går säkert vägen! Såg förresten ditt nick på kattforumet (katter.nu). Kul! =) Heter "de Gothia" där...

2009-03-31 @ 23:27:02
Jessica

Tack! Ja jag hoppas det! Har kommit igång ganska bra idag! Fast ikväll tar jag paus för då är det ju ishockeymatch som man måste kolla på!! =)

Jag hittade dej också nu på forumet. :)

2009-04-01 @ 13:21:57
URL: http://sweetpeach.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0