Glömsk?

Hmm, jag loggade in på blogg för att skriva ett inlägg om nånting, men så fort jag klickade på Nytt, så försvann min idé rakt ut i luften iväg från min hjärna. Så nu vet jag inte vad jag ska skriva om riktigt...

Idag har jag fått lära mig hur man masserar en hund/katt. Ska bli skoj att testa det på Morgan till helgen. Frågan är väl om han sitter tillräckligt stilla för att det ska gå...
Massa roliga ord har man fått lära sig också. Efflurage, friction, tapotament och petrissage.
Inte för att jag riktigt kommer ihåg exakt vad alla betyder, men tusan vad jag önskade att jag var demohunden som blev masserad. Kände hur hela min rygg bara skrek efter lite ordentlig massage.
Fick dessutom lära mig att trapeziusmuskeln inte är speciellt stor, som jag tidigare trott. Det är mer som ett lakan som ligger över de stora ryggmusklerna.

Sen på eftermiddagen, efter lite lax o ris o sweetchiliyoghurtsås, var det en tjej som hette Jessica =) som berättade om sitt företag, som handlar om rehab av galopphästar bland annat.
Väldigt intressant. Massage och akupressur och kiropraktik och sånt.
(Jag har dessutom "råkat" beställa en bok om akupressur från Bokus, för att testa om det funkar...) hihihi

Nepp, nu ska jag göra lite kaffe, byta kanal på tv:n och börja packa lite köksgrejer, och på nått sätt hinna läsa lite mer om musklerna innan jag går och lä


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0