Att "ta kvällen"

Ett "fenomen" som funnits i mitt liv de senaste åren.
Beskrivning på hur ta-kvällen går till hemma hos fröken Magnusson:
1. Plocka ut linserna och ta på glasögonen.
2. Kliv ur jeansen så nära sängen som möjligt (underlättar för imorrn bitti) och dra på mysbyxorna (som lämpligt nog ligger i sängen).
3. Ta av den tjusiga toppen och byt ut till nattlinne eller fleecetröja.
4. Värm vatten till te.
5. Placera sig framför datorn med téet de närmaste timmarna.

Så nu sitter jag här, framför datorn, i svarta mysbyxor från HM och en vinröd fleecejacka som lustigt nog också kommer ifrån HM. Apelsintéet är urdrucket, alla feeds är kollade och farmen är nyskördad.

Idag har varit en trevlig dag! (Och igår också förresten, då "lekte" jag tandsköterska och tog bort tandsten på två hundar, weiii!)
Idag har jag också varit på operationsavdelningen. Börjar nästan få lite vana där nu.
Idag var det nästan lite tema där. Det innebar att en hel hög med katt- och hundpojkar förlorade sin manlighet. Och några andra djur blev av med lite knölar här och där. :)

En väldigt arbetsskadad parentes om knölar, och vad de heter egentligen.
Antag att man har följande op-fall: knöl tass, knöl kind, knöl skuldra och knöl rygg.
Sen visar det sig att knöl tass är ett histocytom, knöl kind är ett mastocytom, knöl skuldra är en abscess och knöl rygg är ett aterom.
Kul va? Och vill man inte vara riktigt så fin i kanten så kan man alltid säga att knölen är en nybildning.

Nu ska jag sluta skriva. Jag känner att detta inlägget är tillräckligt rörigt som det är.
Jag borde nog gå och lägga mej...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0