Godmorgon!

Sitter här vid skrivbordet med en halvt urdrucken kaffekopp och en rensad skål som för en liten stund sedan innehöll turkisk yoghurt, björnbärssylt och solroskärnor.
En namnam-frukost!!

Idag jobbar jag kväll igen, och idag till skillnad från förra onsdagen är jag faktiskt inte alls nervös.
Nu vet jag hur kvällen funkar, hur alla rutiner är och hur jag ska stänga kliniken. Så nu är DET lugnt iallafall.
Nu hoppas jag bara för mina arbetskamraters skull att det inte kommer in någon patient som måste helsövas, för då måste det ringas in nån som gör det, eftersom jag inte känner mig tillräckligt säker för att göra det än på ett bra tag...

Och även idag glömde jag att hämta ut min tvättstugelås, så nu kommer det dröja ännu längre tid innan jag kan tvätta, och min tvättkorg är full. Sedan länge... Och det värsta är att det är inte speciellt mycket som "går" att handtvätta heller iom att det är två uppsättningar med sängkläder... Suck!!
Nu är det jag som lägger in en påminnelse på mobilen tills nästa onsdag så kanske jag har bättre minne då...

Åh förresten! Nu kommer det några bilder från lägenheten också!! Inte alla hörn och skrymslen, men några iallafall!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0