Äntligen!

För en liten stund sedan fick jag äntligen bredband igen! En kille var här och bytte ut uttaget så att jag kunde plugga in mitt modem.
Tänk vad långa två dagar är när man inte har internet och dessutom är sjuk / har ont.

Skulle ju varit på kurs i Skara idag, men öroninflammationen som var en hörselgångsinflammation som nu mer är en "jag-vete-fan-men-skitont-gör-det-iallafall"-inflammation hindrade mig. Kan ju för det första inte köra bil till Skara när jag är halvdöv och för det andra inte sitta på föreläsningar utan att höra något.
Det känns som jag har öronproppar i bägge öronen, alla ljud är "mufflade" och jättelåga. Jag fick koncentrera mig jättenoga för att kunna höra vad bredbandskillen sa till mig i morse...
Sen så ringde dom från Skara, när dom upptäckt att jag inte varit där och sa att pga av att kursträffarna är obligatoriska så är det ingen idé att gå kursen om man missar en träff...
Så nu går jag inte kursen längre :(
Hade funderat lite i dom banorna själv, om det skulle blir för jobbigt att läsa in, men samtidigt är det trist att inte ha fått ta beslutet helt själv iom att kursen inte kommer gå nån mer gång, iallafall inte som den ser ut idag.

Så istället sitter jag i lägenheten och tycker lite synd om mej själv, men det är nog bäst att jag utelämnar alla detaljer, annars kommer jag nog låta något såpass deprimerad. Funderar på om jag ska ringa pappa och be honom hämta hem mig. Det känns lite fjantigt men samtidigt vet jag inte om jag verkligen orkar sitta här i lägenheten ENSAM ända tills på söndag när dom kommer upp med Morgan... Det är ju ändå fyra hela dygn.

Och jobba kan jag ju inte göra så länge jag inte hör något. Och det där sabla påhittet med "personlig vårdcentral" gör att det kommer bli dubbelt så dyrt att gå till en vårdcentral här i Karlstad istället för den i Bengtsfors.

USCH, jag står inte ut med det här hur länge som helst alltså!
Jag är ju fullständigt handikappad!
Jag hör inget, det gör ont, det bubblar och pyser (känns det som) i öronen, och jag kan inte plocka ur mina lådor för varje gång jag böjer mig ner så känns det som att öronen ska trilla av...

Och som det inte vore tillräckligt illa så hann alla mina Peppers på Farmville vissna medans jag var utan internet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0