Läkarbesök.

Och ett recept fick jag. (wihoo ;) ) Eller två rättare sagt, men förhoppningsvis behöver jag bara använda det ena.
Kom iallafall till VC, anmälde mig och blev inropad nästan på direkten! Pratade lite med läkaren och fick en örontratt modell mycket-mindre-än-dom-man-stoppar-in-i-hundöron instoppad i vardera öra. Det ena var helt normalt som jag antagit och det andra var infekterat. Bläsch!
Så nu blir det örondroppar i tre dagar med kortison och antibiotika i, förhoppningvis räcker det, annars måste jag äta allmänantibiotika i fem dagar. Det är jag glad om jag slipper med tanke på all resistens och sånt som det pratas om nu... resistenta öroninfektionsbakterier vill jag INTE ha.
Nackdelen med örondroppar är att istället för att vara lite döv a la lock för örat är jag nu döv a la vatten i örat. Jätteirriterande. Hör knappt vad folk säger till mig...

Så nu sitter jag i sängen och kollar på Färjestads Säsongspremiär. Tittar på ståplats och längtar tills jag står där. För där kommer jag stå. Iallafall några gånger i år.

Trevlig kväll på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0