Tidsbrist...

Hmm, för ett tag sedan, när hockeysäsongen precis tagit slut, klagade jag över att jag hade fått alldeles för mycket fritid när jag inte hade någon hockey att gå på.
Nu klagar jag på att jag aldrig får nånting gjort, trots min nyvunna ENORMA fritid.

Så igårkväll funderade jag på det här med tidsbrist. (Det är alltid precis innan man ska sova som alla djupa funderingar bubblar upp).
Jag är på jobbet i 9 timmar oftast, och på natten sover jag i bästa fall 8 timmar, men det är sällan det faktiskt blir så många.
Så per dygn jobbar och sover jag 17 av 24 timmar.
Det innebär att jag har 7 timmars fritid.

7 TIMMAR!! Fatta vad mycket det är !!
Men var tar dom vägen?
Helt otroligt, tiden bara pyser iväg när man inte tänker på den. Väldigt väldigt skumt.
Okej, en timme försvinner kanske på morgonen, men resten då?
Sitter jag verkligen framför datorn och möglar 6 timmar om dagen? (Förutom när jag är och tränar 2-3 ggr i veckan)
Hjälp!!
______________________________________________________

Imorgon ska jag nog ta ett joggingpass ute. Har hittat en fyrakilometerssträcka som jag ska undersöka om det passar bra som inlinessträcka. Dvs rensopad och utan nerförsbackar.. :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0