Nom nom ^^

Hemma från dagens träningspass.
Vilade mina benhinnor och körde 20 minuter på Crosstrainern istället, det kändes effektivt iallafall.
Insåg efter ett tag att på crosstrainern kan man ju faktiskt träna löpsteg ganska bra, så min träning kanske inte är helt åt skogen iallafall pga benhinnorna.
Vågade inte testa löpbandet idag, utan istället blev det två varv i cirkelträningen och sen lång, skön streching.
Det hade min kropp saknat kände jag.
Ska nog eventuellt försöka köra lite hemmayoga ikväll, framför friidrottsfinalerna... :)

Väl hemma har jag tryckt i mig lite mat.
Riktigt supermumsig mat!
Kycklinggryta med Mango Chutney. <3
Inspirationen fick jag ifrån ett recept på nätet, men sen förändrade jag och la till en hel del, så till slut blev det såhär.

1 rödlök
700 -1000g kycklingfilé
1 röd paprika
0,5 dl mjölk
valfri mängd turkisk yoghurt
valfri mängd mango chutney
Garam masala
salt
peppar

Hacka och fräs löken genomskinlig (finns ju något tjusigt ord för det där...) i en klick smör, i en gryta.
Strimla och lägg ner kycklingen tillsammans med löken, stek tills kycklingen har fått en fin yta.
Hacka paprikan och blanda ner med kycklingen.
Krydda.
Häll på mjölk, turkisk yoghurt och mango chutney.
Blanda väl och låt puttra ca 15-20 minuter.

Serveras med ris.

Supergott!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0