VHS goes DVD

Jag har bott i Karlstad i 10 månader nu.
I tio månader har jag haft en videospelare under tv:n och samtidigt har alla mina VHS-filmer stått hemma hos mamma och pappa.
Så nu när jag var hemma tog jag med alla VHS-filmer hit och tänkte att jag skulle vara duktig och föra över alla filmerna till DVD istället.
Då kan man köpa ett jättesmart program som heter Pinnacle VHS Saver.
Det är jättebra, om man lyckas göra rätt och har en pigg dator.

Hittils har jag inte lyckats kopiera en hel film än.
På mitt första försök gjorde jag som en man skulle gjort. Strunta i att läsa manualen, och hitta på några bra inställningar och hoppas att det går bra.
Det gick inte bra.
De första 10 minuterna av filmen kopierades över till DVD:n, sen ansåg programmet att det var färdigt, och låste DVD:n. Suck.
Andra gången hängde sig datorn precis när kopieringen skulle börja.
Tredje gången hängde sig datorn en kvart in i kopieringen. Av att jag öppnade internet.
Dubbelsuck.

Dessutom köpte jag DVD+R, så man kan ju inte skriva över och använda skivorna en gång till.
Tre skivor bortslösade, men än så länge ingen hel film kopierad.

OMG, detta kommer ta en halv evighet...

Får se till att hålla mig borta från datorn nästa gång jag startar kopieringen...


Kommentarer
Ellen

Har du skrivit klart ditt tandarbete?? Kan man få läsa det? Ha det fint=)

2010-08-08 @ 23:04:54
Jessica

Hej!

Tandarbetet är klart! Det ligger dock inte ute på nätet, men om jag får din mail, så kan jag skicka arbetet till dig!

2010-08-09 @ 20:15:07
URL: http://sweetpeach.blogg.se/
E

mail: [email protected] Kan vem som helst läsa den där tandkursen? HUr går man tillväga om man vill söka? Många frågor hehe ;) Tack så mycket!

2010-08-10 @ 21:19:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0