God Jul!

Lite sena julhälsningar kanske, men hey det är ju fortfarande Juldagen iallafall :)

Igår firade vi jul hemma, ett ovanligt sätt att fira jul för oss, utan hela tjocka släkten.
Men mysigt var det iallafall.
Massor med god, hemlagad mat, mästarglögg, skinkmackor och julmust.
Och Kalle Anka på tv såklart!
Och efter jullunchen var det eftermiddagskaffe, och efter det var det dags för julklappsutdelning.
Tänk att det kan bli så himla massa klappar trots att det bara är fyra personer som ska dela.
Presentpapper, tejp och snören överallt.
O'Malley helt i extas när han ska undersöka allt som ramlar ner på golvet. :)

Sen, Svensson Svensson och risgrynsgröt.

Idag är det som sagt Juldagen, och det har inte blivit så mycket vettigt gjort.
Jag har pyntat med lite tomtar här hemma, och plockat ur de tomtar som är mina. Dom ska få flytta upp till Karlstad och pryda någon hylla någonstans i några veckor innan som ska lindas in i servetter och gömmas i en mörk låda fram tills nästa års december.

O'Malley var ute i förmiddags, och hade ett litet äventyr på altanen.
Altanen är inglasad numera så det är alldeles riskfritt. Däremot glömde mamma bort att hon hade släppt ut honom, så han fick vara ute lite längre än det var tänkt.
Så han tyckte det var väldigt skönt att komma in igen.
Då hade vi en extra liten gosstund. Han spann högre än nånsin, gned huvudet mot min tröja och trampade så mycket han bara kunde.
Myskatten.
Han och Bullen har iallafall inte fajtats nånting. Men det beror snarare på att dom i princip aldrig befunnit sig i samma rum samtidigt.
Skönt att slippa den uppståndelsen.

Nu ska jag dra mig åter till köket igen, det är dags för Juldagsmiddag.
Potatis, köttgryta och Janssons frestelse!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0