Nattpass

Sitter på jobbet och bloggar.
Inte varje dag (natt) man gör det.
Men så är det inte varje natt man sitter och passar en halvsjuk liten stackars hund heller.
Vovsingen mår iallafall bra nu, så det är skönt det.
Lite välgörande dropp har han fått i sig, och ligger nu i mitt knä och sover.
Tänkte vi skulle gå och lägga oss i den mjuka soffan i fikarummet snart, men riktigt så långt har jag inte kommit än, tänkte passa på att skriva ner lite tankar som snurrar nu när jag ändå har tid att göra det.
Antingen kommer tankarna upp varefter jag skriver dom, eller så tidsinställer jag dom så dom kommer upp imorrn förmiddag istället.
Det lär märkas.

Natti natti till er som tänker sova i natt.
Somnar jag så lär jag sova och missa hela nattpasset, och det vore ju dumt.
Sovande jour, eller vad det nu kallas, skulle nog inte vara något för mig.
Sover som en klubbad säl i vanliga fall.


Kommentarer
Anonym

har ni nattöppet på klinikerna med personal varje dag?

2010-12-23 @ 02:27:59
Jessica

Nej. Våran klinik är aldrig nattöppen egentligen, men vi har möjlighet att ta in folk som kan passa eventuella inneliggande patienter som behöver passning och vård över natten, det är dock väldigt sällan det händer.

2010-12-23 @ 09:21:28
URL: http://sweetpeach.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0