Heminredning och blandade klanterier

Nu har jag pysslat lite med sakerna jag köpte på IKEA häromdagen.
Byggde ihop Billyhyllan med dörrarna i tisdags. Jag hade glömt bort hur krångligt det var att få till dörrarna, och att aluminum/glas-dörrarna skulle vara krångligare hade jag inte insett... Det tog ett tag, men jäklar vilket snyggt skåp jag har inne på sovrummet nu!
Och så har jag fixat till ena mattan också, så nu har jag en mysig vit matta i sovrummet, med en anti-halkfilt under, så katterna kan rejsa allt dom kan, men mattan ligger kvar där den ska vara!!
Ska byta gardiner också tänkte jag, men blev tvungen att uppdatera mig lite i datorvärlden, har varit "duktig" och inte varit inne på datorn på två dagar (!)

...

Ni vet, när man står stilla i slalombacken och helt plötsligt (egentligen utan anledning) så tappar man balansen och ramlar rakt åt sidan och sen är det i princip omöjligt att ta sig upp?
Det hände mig i förrgår, fast jag ramlade inte med slalomskidor, utan med cykeln. Jag stod nästan helt stilla och skulle över en snövall, sen råkade jag hamna utanför det tilltrampade området och fick foten i lössnö istället.
Foten sjönk och jag med den och efter en halv sekund eller vad det nu tog så låg jag med näsan före i snöhögen.
Jag tackar min lyckliga stjärna över att jag var ensam just då, pinsamt värre om någon hade sett mig. Jag såg lite ut som ett snömonster efteråt.

Och det andra klanteriet var i morse. Jag vet inte riktigt hur jag lyckades, men av nån anledning kunde min hjärna inte läsa siffror. Jag cyklade så fort jag bara kunde till jobbet för att jag var helt övertygad om att jag nästan var försenad. Sen kommer jag till jobbet, öppnar dörren och tänker "det var väldigt vad mörkt det var här"...
Sen kommer jag innanför dörren och ser klockan, då visar det sig att jag kommit till jobbet en halvtimme innan jag börjar jobba... Smart Jessica! Riktigt smart!
Nåja. Det innebar ju iallafall att jag kunde byta om i lugn och ro, sätta mig på fikarummet och dricka en kopp kaffe och läsa dagens tidning. :) Inte varje dag man hinner med den lyxen på morgonen direkt.

Nu ska jag gå och borsta tänderna (intressant va?!). Jag älskar BabyBel-ostar, och har alltid en liten hög i kylskåpet, men jag tror att när jag köpte dom senast så köpte jag för många, för dom jag har i kylskåpet just nu är verkligen inte goda... Dom är väldigt mycket beskare än vad dom brukar vara...
Note to self: kolla bäst-före-datumet på ostarna...

Imorgon är det fredag!!
Då ska jag fira genom att gå och lägga mej tidigt och sova extra länge på lördag morgon. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0