Söndag kväll...

Sitter vid datorn, kollar på OS på SVT Play, dricker kaffe och äter chokladmuffins.
Jag bestämde mig till slut för att baka chokladmuffins för att stilla mitt kakbegär.
Jag spetsade muffinsen med en liten skvätt Cointreau för jag tänkte jag skulle få lite apelsinsmak på dom, men det var inget jag kunde känna av tyvärr... Dessutom råkade dom stå för kort tid i ugnen, så det blev lite kladdkakekänsla över dom... :)
Så har jag lagat kyckling också, så jag har lite mat till veckan.

Och golven är moppade, don't you just love the smell of grönsåpa?
Bestämde mig häromdagen för att köpa grönsåpa istället för vanlig "golvtvål", dels för att grönsåpa luktar så himla gott och dels för att den enda golvtvålen som fanns luktade citron - stackars katter!

Så nu längtar jag tills att jag kommer hem efter jobbet imorgon och känner doften av grönsåpa och ren lägenhet. Helt underbart!

Ska snart gå och lägga mej tänkte jag. Imorgon bitti klockan sex spelar Sverige ishockey, så jag tänkte sätta mej och kolla på den matchen när den ändå går vid en hyfsat vettig tidpunkt.
Men först "måste" jag packa min Skaraväska. Det enda jag kommit på som jag behöver ha med mig hittils är pengar, kollegieblock, pennor och sängkläder... Och toasaker såklart.
Nått direkt ombyte behöver man ju inte när man bara ska vara borta en natt...

Och kattvakt är fixad. :) Skönt när saker och ting löser sig snabbt!!

Det intressantaste ska bli att se om jag lyckas gå och lägga mej i tid imorgon. Ska köra ner till Skara på tisdag morgon, och jag ska vara där senast åtta, och det tar drygt två timmar ner, plus vinterväglag = 2,5 timme.
Plus lite extratid för felkörning och kaffe på McDonalds så innebär det att jag måste åka ifrån Karlstad senast klockan 5. Vilket innebär att jag måste gå upp senast klockan 4!!
Det mina vänner är plågsamt tidigt!
Men vill man lära sig allt om tänder, så får man lida lite :)


Kommentarer
Marica

Välkommen tillbaka ned till Skara! =) Hoppas resan går bra, är inte jättelyckat att åka tåg just för tillfället så du gör nog rätt som tar bilen! Hoppas kursen blir bra!

2010-02-21 @ 23:36:00
URL: http://www.renbebis.blogspot.com
Marica

Ja, detsamma! Har vårdhygienseminarie hela dagen imorrn så jag lär vara i skolan och lufsa runt. Ska hålla utkik efter en Färjestadshalsduk! =P Ja, har sökt sommarjobb till några ställen nu och det verkar inte vara omöjligt inför sommaren! Pratade med en tjej från Solstaden förra veckan faktiskt! Trevligt! Nackdelen är ju att Jordbruksverket inte beslutat klart om C15-kursen osv nu när det ändrade lagen, så vi vet ännu inte om vi har behörighet till sommaren. Lite frustrerande! Hoppas det blir klart snart, hoppas verkligen på ett klinikjobb i sommar (även om jag är långt ifrån fullärd... ehum, ehum) =D

2010-02-22 @ 21:00:00
URL: http://www.renbebis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0