God Morgon

Eller ja, god middag kanske det borde vara. Men med tanke på att jag åt frukost för en timma sen så fick det bli god morgon.
Och vilken frukost sen. Kaffe och chokladglass! Nyttigt värre!
Igår avslutade jag kvällen med julmust och chocolate chip cookies och idag börjar jag dagen med glass.
Om någon tycker att detta inlägget verkar vara lite sockerspeedat så är det nog inte så konstigt.

Efter att ha haft en liten downperiod, jag har inte orkat med nått annat än att antingen gå på hockey eller åka och träna på fritiden så har utfodringsalternativen i mina skåp börjat sina, kakor och annat sött tog slut för evigheter sedan och kroppen har vant sig av från såna saker.
Och så åkte jag och handlade igår och "råkade" få med mig både kakor och glass.
Tro fan att hjärnan går på högvarv med den typen av lättåtkomliga glukoskällor!
Fy tusan!

Men men, jag får väl kalla det uppladdning inför i eftermiddag!
Om ganska precis 2,5 timma kommer matchen dra igång mellan Färjestad och Linköping.
Cluben utan guld, cluben utan kultur och som i vanliga fall inte har mycket till klack, som tydligen kommer ha en ännu mindre klack idag, eftersom (vad jag hört) deras supporterresa blivit inställd.
Jag hoppas iallafall på en ordentlig kämparinsats på isen, från Färjestads sida. Hlinköping får mer än gärna hålla sig lite i skymundan.
Hjärtat vill att Färjestad ska ta ett par steg framåt och vinna matchen riktigt riktigt ordentligt, men hjärnan säger att det kommer bli svårt... Men hoppet är det sista som överger eller hur var det nu?
Iallafall, dags att göra sig iordning!

Lite inspiration:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0