Biohäng

Just nu sitter jag och hänger på bion, och har ungefär lika tråkigt som man brukar ha när man hänger på bion utan att ha något att göra.
Det var ett tag sen jag var här, förutom när jag var på bio i fredags.
För en halv evighet sedan, dvs när jag gick på högstadiet, hängde jag nästan på bion varenda dag.
Stod jag inte i kiosken och sålde godis så var jag antingen inne och köpte godis på lunchrasten, eller så spenderade jag helgen eller lovet med att måla eller bygga nånting tillsammans med pappa.

Det var tider det, men skönt att dom är över.

Har precis varit ute på Bengtsfors och ränt runt. Dom har grävt upp hela torget och lagt nya stenar, byggt upp en liten scen och några trappor, och en "sluss".
I min fantasi skulle den där minislussen se ut ungefär som den där blåa plastbåtbanan man lekte med när man var liten, fast lite mer kvalitë, men så fel jag hade.
Slussarna var tre trappsteg, en lång raka och en uppsamlingspool. Ganska tråkig. Om man inte är typ 3 år. Fast det kanske är dom som är målgruppen.

Känns som att jag vaknat på fel sida idag, och annat folk hjälper mig ju inte att bli gladare direkt.
Skulle ha stannat i sängen ihop med Morgan, O'Malley och Mina hemligheter av Sophie Kinsella, så hade dagen kanske kunnat bli lite bättre.

Dessutom är det mulet. Och jag är solbränd på ryggen sen igår.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0