Dagens familjesemester

Spenderades på MittiCity och bion.
Efter att jag ätit lunch kom mamma och pappa hit och plockade upp mig, så åkte vi in till stan och kikade runt på MittiCity. Jag köpte en film på ClasOhlsson och ett par nya joggingskor på Intersport.
Nya joggingskor är så härliga. Dom är så stadiga och sköna, och så vita.
Och så var det rea och det var Asics och så hade dom rosa ränder.

Jag älskar dom redan!
Hoppas bara att dom är sköna att springa i också. Dom var iallafall sköna i affären... :)

Efter shoppingen gick vi till bion och jag löste ut våra biljetter.
Kom ju på för ett tag sen att om man är medlem i Hyresgästföreningen får man köpa presentbiljetter för 69:- styck, och det "sparar/tjänar" man ju en hel del på eftersom en normal biobiljett på SF går på 95-110:-

Helt sjukt egentligen vad det kostar att gå på bio.
Biljett enligt ovan nämnda, och sen ska man kanske ha dricka och popcorn också, minsta menyn kostar 39:-, för en liten popcorn och en pytteliten dricka.
Motsvarande meny hemma i Bengtsfors går på 25:-, och då är det dessutom en halvlitersflaska man får drickan i, inte en 2-deciliters mugg.
Men men. Stadsbor kanske är rikare än lantisar?

Vi såg iallafall på Knight and Day, som jag skrev igår, och den var jättebra!
Många skratt, många actionscener och så lite kärlek inemellan!


Efter filmen åt vi lite mat på McDonalds och sen åkte vi hem till lägenheten och mös framför tvn med varsin halvfabrikats Creme Caramel.
Gott gott.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0