Utlovade bilder

På mina strassburgare.
Okej, dom blev lite bleka, ett par minuter till i ugnen, eller ett steg högre på plåtstegen hade nog inte skadat.
Men som jag förutspådde var dom supergoda! Och då behöver dom faktiskt inte vara supervackra...


Bjuder på ett par tomatbilder också. Min körsbärstomatplanta har äntligen frambringat en röd tomat!! Men den verkar inte vara färdig än tyvärr, var fortfarande ganska hård.
Och de två tomaterna jag väntar på. Dom ska troligtvis bli lite större också, fröna jag köpte verkar vara från någon slags normalstor tomatsort...


Det är så mysigt ute på min balkong. Det är grönt ÖVERALLT!
13 enorma tomatplantor och 2 physalisplantor.
Och så två katter som anser att balkongen är det svalaste stället i lägenheten. Så där ligger dom tillsammans i ett hörn (!) och sover och äter gräs ibland.

Ganska intressant (om man är intresserad av kattgräs):
Det brukar ta evigheter tycker jag att få fart på kattgräset. Men jag köpte frön i måndags tror jag det var, spred ut dom över jorden och vattnade. Sen täckte jag med plastfolie så att det blev som ett litet växthus därinne.
Dagen efter var fröna redan på G och hade 2-3 cm långa grässtrån, och dagen efter igen var dom färdiga att börja äta på!
Intressant att det kan gå så himla fort bara det är varmt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0