4 år sedan!

För exakt fyra år sedan var jag klädd i min fina vita kjol som mamma sytt och min nyinköpta vita spetsnånting-topp, och såklart min studentmössa!
För fyra år sedan var det champangefrukost med jordgubbar och massa god frukostmat, en promenad ifrån frukosten till skolan, fotografering, avslutningslunch, en sista samling med klassen i klassrummet.

Och sen sprang vi ut!
Efter vad som kändes som en evighetslång väntan i skolan korridorer fick vi äntligen springa ut till våra väntande föräldrar, kompisar, pojkvänner, flickvänner och andra släktingar.
Blommor blommor blommor.
Kramar kramar kramar.

Och sen en sightseeingtur runt Åmål ifrån ett lastbilsflak.
Sjunga en låt som man inte kunde speciellt bra, så högt det gick.

Sjung om studentens lyckliga dag
låtom oss fröjdas i ungdomens vår

omvandlades snabbt till

Fy fan vad vi är bra!!

En dag att minnas.
På eftermiddagen var det kalas hemma.
Mera god mat och påhälsning av släkt och vänner (och grannar).
Och sen på kvällen var det dags för den obligatoriska studentfesten på HC i Åmål.
(Som jag i ärlighetens namn inte kommer ihåg ett smack av, och jag var ändå inte speciellt full...)

Kan inte fatta att det var fyra år sedan! Jag tror jag börjar bli gammal!

Klickbara bilder

Vrålåket jag blev hemskjutsad i


Tackkortsfotografering, tramsar mig lite ;)


Framför en rosaröd buske med min skylt :)


(Alla bilder tagna av min bror)

Dagen efter var det bal. Vet inte riktigt vilken klant som bestämde det datumet.
Undrar hur många som var bakis?
Eller kanske de flesta inte ens hunnit nyktra till...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0