Inline-VM

Vad ska man med fotbolls-VM till?
I Inline-VM både deltar och dominerar Sverige.
Kom ganska nyligen hem från min livs första inlinehockeymatch.

Okej, det var inte världens mest spännande match, och resultatet var inte heller särskilt förvånande.
Men båden Dicken och Wallin och några till gjorde mål.
Jag vet inte hur bra (eller kanske snarare dåliga?) Österrike är, men Sverige vann iallafall till slut med 13-4.

Hehe.

Hade ju ingen aning om hur lång tid matchen skulle ta, men det visade sig att i inlinehockey har man ett ganska lustigt upplägg på perioderna.

4 x 12 minuter.
Första och tredje periodpausen är bara någon minut lång, men mittenpausen var tio minuter lång och följdes av sidbyte.

En lustig sport. Längtar tills jag ska ut med mina inlines till helgen. Träna lite balans och svängar och sånt skojigt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0