Tandkursen

Japp!
Nu, eller rättare sagt igår, var tandkursen avklarad!
(Nästan)
Tentan är skriven och godkänd, med en femma i betyg!! :D
Alla redovisningar är avklarade.
Projektarbetet är i princip klart, bara några mindre justeringar och omskrivningar.
Hemuppgifterna är klara, förutom några röntgenbilder som ska tas om.

Men förhoppningsvis hinner jag klart innan semestern.
Med tanke på att jag ska vara på operation nästan varje dag, så borde jag faktiskt hinna det!

Under kursdagarna nere i Skara hade vi även en väldigt bra föreläsning om Ergonomi. Det är så sjukt mycket man inte tänker på när man jobbar som man borde. Hur man sitter och står.
Tar blodprov på golvet, bär in stora hundar i burar, det är ju helt vansinnigt egentligen.
Sen hade vi även en föreläsning om lokalanestesi, alltså lokalbedövning, i munnen.
Verkar lite läskigt tycker jag. Många nerver och blodkärl som man kan paja rätt ordentligt om man träffar fel.
Så jag kommer nog inte lägga nån lokalanestesi inom den närmsta framtiden iallafall...

Och för den som är intresserad av min utlovade sömnrapport ifrån i söndags kan jag ju berätta att jag låg i sängen och pluggade till klockan tre, sov mellan tre och fyra, gick upp strax efter fyra, åkte till Skara strax innan fem.
Var framme i Skara en liten stund efter sju och köpte frukost på McDonalds, sen åkte jag till skolan, åt min frukost i bilen, och sen fällde jag ner sätet och stensomnade där och sov i 45 minuter. Gött!!

Under hela dagen var jag sen pigg och glad, efter kursen åkte jag till simhallen och simmade en kilometer, sen åkte jag till hotellet, åt kvällsmat, la mig i sängen och somnade klockan 20.

Så jag kan ju lungt säga att den sömn jag förlorade, tog jag igen ganska så bra ändå :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0