Odéon

Här står jag nu igen. Vet inte riktigt hur längesen det var sen sist, men det känns nästan som igår att jag stod och sålde godis på Odéon Bio.
Idag är det opera som visas på duken. Live ifrån The Metropolitan Opera i New York.
Ganska fräckt egentligen.
Här i Sverige visas operor på kvällen, som egentligen är en matiné på andra sidan pölen. :)

Operan flyger genom atmosfären bort hit till oss, Odéon Bio i Bengtsfors, en av ett tjugotal (tror jag) biografer som sänder operorna. i HD-kvalité om man ska skryta lite till... :)

Just nu är det paus och folk har samlats runt borden med kaffe och smörgås.
Alla möjliga besökare, men överallt är det kavajer och fina kjolar.
Grevar och svenskalärare... ;)
Det ska vara fint folk och uppklätt när man går på opera minsann!
Även om man sitter i en biosalong och operan är i 2D på en duk. :)

Nu är pausen slut, så då ska jag återgå till mitt tandarbete. Nu börjar jag ju faktiskt komma nånstans! Kanske till och med får ihop tre sidor innan kvällen är slut!
Sen ska dom tre sidorna formas till korrekt vetenskaplig svenska med korrekt vetenskaplig fakta också...
Sen kanske jag borde använda mer än en källa... hehe. :)



Kommentarer
Elin

Hej!



tack för du skrev i mn blogg! =)



trevlig kväll

2010-05-01 @ 21:46:24
URL: http://fluffmonster.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0